This is an old revision of the document!


Robot care sorteaza cutii

Introducere

Proiectul consta intr-un robot care stie sa urmareasca o linie pe un traseu care are 4 capete:1 capat este destinat pentru primirea cutiei (voi avea 3 cutii de culori diferite) si 3 capete pentru depozitarea cutiilor. Robotul va urmarii un traseu ghidat de o linie cu scopul de a duce cutia in zona corespunzatoare ei (una dintre cele 3 capete). In functie de culoarea cutiei, la o rascruce el va sti in ce directie sa mearga pentru a duce cutia si pentu a o lasa acolo, revenind apoi in zona de colectare a cutiilor.

Descriere generală

Robotul se va deplasa pe 2 roti, avand o roata pivotanta pentru echilibru. El va fi pornit din capatul in care asteapta sa primeasca cutii, cu ajutorul unui switch. Dupa ce robotul primeste cutia, el se va intoarce cu 180 de grade si va urmari linia, folosind un modul pentru urmarirea liniei, pana cand ajunge la o intersectie. In acel moment, in functie de culoarea cutitei, el va decide pe ce cale o va lua pentru a ajunge in capatul potrivit. Cand va ajunge acolo, robotul se va folosi de un servomotor pentru a arunca cutia jos, dupa care el sa va intoarce in pozitia initiala, adica in capatul de unde colecteaza cutii.

Pe langa componente robotului, voi confectiona o 'arena' in care robotul se va deplasa si in care se vor afla cele 4 capete povestite anterior si cutiile care vor fi de trei culori diferite(rosu, verde si albastru).

Traseu robot

Hardware Design

Lista de piese:

  • Arduino Uno
  • Modul senzor de culoare TCS3200
  • Modul pentru urmarirea liniei cu 5 senzori fotoelectrici reflectivi TCRT5000
  • 2 motoare DC cu reductor 3-6V
  • un servomotor SG90
  • driver motor L298N
  • acumulator 7V2 pentru driver
  • baterie 9V pentru arduino
  • switch

Placuta de arduino de la pulsivo suporta tensiuni de pana la 40V, deci m-am decis sa folosesc o baterie de 9V.

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2024/sseverin/bogdan.prunescu.1716394340.txt.gz · Last modified: 2024/05/22 19:12 by bogdan.prunescu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0