This is an old revision of the document!


Robot controlat prin gesturi

Introducere

  • Varzaru Vlad-Ionut
  • 331CD
  • Indrumator: Razvan Virtan

Proiectul consta in implementarea unui robot care poate fi controlat prin miscarile mainii cu ajutorul unui accelerometru. In plus, robotul va avea si un senzor de distanta pentru a se putea opri singur cand detecteaza un obiect in fata. Acest proiect combina tehnologia senzorilor, comunicarea wireless și controlul motoarelor pentru a crea o experienta captivanta si interactiva.

Scopul acestui proiect este de a explora potentialul tehnologiei de recunoastere a gesturilor si de a-l integra intr-un sistem de control al unui robot.

Descriere generală

Acest proiect implica doua circuite: un circuit transmitator și un circuit receptor. Accelerometrul MPU6050 translateaza gesturile mainii în semnale electrice. Arduino Nano procesează aceste semnale și le transmite prin intermediul modulului wireless. La capatul receptor, al doilea modul wireless capteaza aceste semnale si le trimite catre Arduino Uno pentru decodificare. Odata ce primește semnalele, Arduino Uno declanseaza motoarele prin intermediul driverului de motoare, directionand robotul sa se miște “INAINTE”, “INAPOI”, “STANGA” sau “DREAPTA”.

Hardware Design

Componente Hardware

  • Kit sasiu masina 2WD
  • ARDUINO NANO ATmega328
  • ARDUINO UNO
  • Modul giroscopic si accelerometru 3 axe GY-521
  • 2 x Modul wireless transreceiver NRF24L01 2.4GHz
  • Punte H Dubla L298N (Motor driver)
  • HC-SR04 Ultrasonic Sensor
  • Breadboard
  • Fire
  • Baterii

Circuitul Receptor

Circuitul Transmitator

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2024/rvirtan/robot_controlat_prin_gesturi.1715956279.txt.gz · Last modified: 2024/05/17 17:31 by vlad_ionut.varzaru
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0