This shows you the differences between two versions of the page.
pm:prj2024:mdinica:gabriela.petrache [2024/05/04 14:17] gabriela.petrache [Descriere generală] |
pm:prj2024:mdinica:gabriela.petrache [2024/05/26 21:59] (current) gabriela.petrache [Download] |
||
---|---|---|---|
Line 14: | Line 14: | ||
<note tip> | <note tip> | ||
- | Aici puneţi tot ce ţine de hardware design: | + | Listă de piese: |
- | * listă de piese | + | * Modul microcontroler universal Arduino Uno R3 |
- | * scheme electrice (se pot lua şi de pe Internet şi din datasheet-uri, e.g. http://www.captain.at/electronic-atmega16-mmc-schematic.png) | + | * Afișaj grafic 128x160px |
- | * diagrame de semnal | + | * Modul Joystick |
- | * rezultatele simulării | + | * Modul cu buton |
+ | * Buzzer pasiv | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
</note> | </note> | ||
+ | **Schematica proiectului** | ||
+ | |||
+ | {{:pm:prj2024:mdinica:2048_sch.png?700|}} | ||
+ | {{:pm:prj2024:mdinica:2048_hww.png?500|}} | ||
===== Software Design ===== | ===== Software Design ===== | ||
Line 26: | Line 35: | ||
<note tip> | <note tip> | ||
Descrierea codului aplicaţiei (firmware): | Descrierea codului aplicaţiei (firmware): | ||
- | * mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR) | + | * mediu de dezvoltare: platform.io |
- | * librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib) | + | * librării şi surse 3rd-party: Bibliotecile Adafruit_GFX, Adafruit_ST7735 |
- | * algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi | + | |
- | * (etapa 3) surse şi funcţii implementate | + | |
</note> | </note> | ||
+ | ** Descrierea functiilor implementate ** | ||
+ | * **setup()**: Funcție specială în Arduino care este apelată o singură dată la pornirea plăcii pentru a inițializa ecranul și matricea de joc. | ||
+ | |||
+ | * **loop()**: Funcție specială în Arduino care este apelată în mod repetat după ce setup() se termină, este folosită pentru a gestiona logica jocului și a actualiza ecranul. | ||
+ | |||
+ | * **initializeGrid()**: Funcție care inițializează matricea de joc. | ||
+ | |||
+ | * **addRandomTile()**: Funcție care adaugă o nouă "plăcuță" într-o poziție aleatoare pe tabla de joc. O nouă plăcuță cu valoarea 2 sau 4 este adăugată într-o poziție aleatoare după fiecare mutare, cu probabilitate de 90%, respectiv 10%. | ||
+ | |||
+ | * **drawGrid()**: Funcție care desenează grila de joc pe ecranul TFT. | ||
+ | |||
+ | * **drawTile(int x, int y, int value)**: Funcție care desenează o "plăcuță" cu o anumită valoare într-o anumită poziție pe grila de joc. | ||
+ | |||
+ | * **moveLeft()/moveRight()/moveUp()/moveDown()**: Funcții care mută toate "plăcuțele" de pe grila de joc la direcția specificată, conform regulilor jocului. | ||
+ | * **bool isGameOver()**: Funcție care verifică dacă s-a terminat jocul, adică dacă nu mai sunt mutări posibile. | ||
+ | * **void drawGameOverScreen()**: Funcție care desenează ecranul de game over și face buzzer-ul să scoată un sunet. | ||
+ | |||
===== Rezultate Obţinute ===== | ===== Rezultate Obţinute ===== | ||
<note tip> | <note tip> | ||
- | Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru. | + | [[https://youtu.be/jBrJPpIRGsY|Videoclip Demo]] |
+ | |||
+ | [[https://github.com/gabrielapetrache/Jocul-2048/tree/main | Repository Github]] | ||
</note> | </note> | ||
===== Concluzii ===== | ===== Concluzii ===== | ||
+ | În concluzie, acest proiect a fost o modalitate excelentă de a învăța și de a aplica cunoștințele despre programare, hardware și interacțiunea utilizatorului într-un mediu practic și distractiv. | ||
===== Download ===== | ===== Download ===== | ||
<note warning> | <note warning> | ||
- | O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). | + | {{:pm:prj2024:mdinica:2048_game.zip|}} |
- | + | ||
- | Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:pm:prj20??:c?** sau **:pm:prj20??:c?:nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:** Dumitru Alin, 331CC -> **:pm:prj2009:cc:dumitru_alin**. | + | |
</note> | </note> | ||
Line 51: | Line 75: | ||
<note tip> | <note tip> | ||
- | Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului. | ||
- | </note> | ||
- | ===== Bibliografie/Resurse ===== | + | * - **4 mai** - introducere + componente |
- | + | * - **16 mai** - hardware design | |
- | <note> | + | * - **26 mai** - finalizare proiect |
- | Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe **Resurse Software** şi **Resurse Hardware**. | + | |
</note> | </note> | ||
- | |||
- | <html><a class="media mediafile mf_pdf" href="?do=export_pdf">Export to PDF</a></html> | ||