This is an old revision of the document!
Electric Harp, reprezintă o reinterpretare a instrumentului muzical “Harpă”. In sine, o harpă conține 47 de coarde pentru note muzicale de tonalitate diferită și 7 pedale pentru turarea notelor muzicale, pedalele simulează clapele de culoarea neagră de pe un pian.
Scopul proiectului este de a simula o harpă, folosind diode laser în loc de corzi.
În sine este foarte complicat și costisitor să cumperi o harpă și să te înveți să cânți la ea. În acest scop reducem spațiul stărilor, de la 47 de corzi, la 7 corzi și de la 7 pedale de turare, la două pedale. În momentul când stăpânești aceast mini instrument muzical electric, poți considera și ideea de a avansa la o harpă adevărată.
Totodată, o harpă are nevoie de îngrijire constantă plus un loc de podium în casa ta, pentru a nu fi distrusă, astfel acest mini dispozitiv electric ce simulează o harpă este foarte ușor de întreținut și nu necesită un spațiu atât de mare pentru depozitare (iar ca bonus poți cânta chiar și din pat). Într-o altă ordine de idei, harpa electrică poți să o pui în geantă și să pleci la petreceri pentru a le arăta prietenilor tăi, cât de bine poți cânta la un instrument muzical.
Așa cum am menționat și mai sus, harpa electrică va conține, 7 corzi pentru note melodice și două coarde pentru tonalitatea notelor. Corzile vor fi reprezentate de diode laser. Diodele vor fi conectate separat la o sursă de curent (detașate de placa de dezvoltare) și vor genera încontinuu lumina punctiformă. Lumina diodei va fi prinsă de către un fototranzistor care va fi conectat la placa de dezvoltare.
Dacă fototranzistorul interceptează lumina diodei laser, se consideră că coarda nu este apăsată, dacă fototranzisotrul nu interceptează nimic atunci se consideră coarda respectivă ca fiind apăsată, astfel buzzer-ul pasiv atribuit fototranzistorului va emite nota corespunzătoare. }
Sistemul de gestiune a diodelor laser, este detașat de placa de dezvoltare, fiindcă nu necesită flux dinamic, diodele vor emite lumină încontinuu atât timp cât sunt conectate la o sursă de alimentare.
Fiecarei diode laser se atribuie un fototranzistor, astfel încât vectorul luminii emise de laser să fie îndreptat către fototranzistor.
La rândul lor, fiecare fototranzistor este cuplat la un port gpio (digital) al plăcii de dezvoltare. Placa Arduino Nano, va face corespondența între fototranzistor și buzzer. Buzzerele la rîndul lor vor fi și ele conectate la câte un port digital al plăcii, vom folosi câte un buzzer per coardă, pentru a simula un mediu cât mai asincron, astfel în momentul când se apasă 2 corzi simultan, se vor auzi 2 note muzicale la fel simultan.
Cele 2 corzi de tonalitate, vor fi pentru a schimba octava de lucru. In sine o harpă conține 6 octave plus câteva note de tonalitate ridicată (depinde de standard), astfel o coardă de turare va mări tonalitatea octavei în momentul apăsării, iar altă coardă de turare va micșora tonalitatea octavei.
Prin corzile de tonalitate, putem simula aproximativ tot spațiul stărilor a unei harpe, unicul neajuns este că devine un pic mai complicat dacă acordul cântat se află în octave diferite.
Pentru a fi siguri, că în momentul întreruperii fluxului unei raze către fototranzistor, interceptarea modificarii a fost înregistrată, pentru fiecare fototranzistor vom avea câte un led rgb. Pentru flux între laser și transistor, led-ul va lumina roșu, iar pentru întrerupearea fluxului (apăsarea corzii), led-ul va lumina verde. Fiindca majoritatea pinilor gpio, vor fi ocupaâi de către buzzere și fototranzistori, nu mai dispunem de încă 9 (leduri) * 2 (canale de gestiune) = 18 (pinuri), cu acest scop vom simula gestiunea led-ului rgb, folosind output-ul de la fototranzistor și pentru fiecare led, câte un tranzistor pnp și npn, astfel încât să putem face switch-ul dintre culoarea roșie și cea verde.
Pentru efectuarea acestui proiect inclusiv testarea acestuia, se vor folosi următoarele componente:
Vom începe inițial cu prezentarea proiectului deja asamblat final, mai apoi, vom discuta parte în parte procesul acestui, cât și schemele electrice.
TODO: Completează schemele grafice Duminica
Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.