Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pm:prj2024:iotelea:maria.tanase0706 [2024/05/26 14:57]
maria.tanase0706
pm:prj2024:iotelea:maria.tanase0706 [2024/05/27 10:33] (current)
maria.tanase0706 [Jurnal]
Line 46: Line 46:
 Am dezvoltat proiectul în Arduino IDE. Am folosit bibliotecile TFT.h și SPI.h pentru comunicarea prin SPI cu LCD-ul. Am dezvoltat proiectul în Arduino IDE. Am folosit bibliotecile TFT.h și SPI.h pentru comunicarea prin SPI cu LCD-ul.
 \\ \\
-Pentru a păstra fiecare ​întrebarea ​alături de răspunsul aferent am folosit următoarea structură:+Pentru a păstra fiecare ​întrebare ​alături de răspunsul aferent am folosit următoarea structură:
 <​code>​ <​code>​
 struct question{ struct question{
Line 55: Line 55:
 Am păstrat toate întrebările în vectorul question questions[]. Am păstrat toate întrebările în vectorul question questions[].
 \\ \\
-Pentru a selecta în mod aleator 10 întrebări diferite la fiecare joc am implementat funcția void selectQuestions() care alege random un index corespunzător unei întrebări și funcția bool isSelected(int index, int selectedCount) care verifică dacă întrebarea a mai fost aleasă sau nu.+Pentru a selecta în mod aleator 10 întrebări diferite la fiecare joc am implementat funcția ​**void selectQuestions()** care alege random un index corespunzător unei întrebări și funcția bool **isSelected(int index, int selectedCount)** care verifică dacă întrebarea a mai fost aleasă sau nu.
 \\ \\
 Logica de funcționare este următoarea:​ inițial se citește în continuu valoarea input-ului butoanelor până când se primește o valoare aferentă butonului de start. Apoi se trece în starea de pregătire a jocului: flag-ul de start este setat și scorul este resetat. După, se trece în starea de joc, fiind afișate secvențial 10 întrebări,​ apoi scorul final, după care se trece din nou în starea inițială. Logica de funcționare este următoarea:​ inițial se citește în continuu valoarea input-ului butoanelor până când se primește o valoare aferentă butonului de start. Apoi se trece în starea de pregătire a jocului: flag-ul de start este setat și scorul este resetat. După, se trece în starea de joc, fiind afișate secvențial 10 întrebări,​ apoi scorul final, după care se trece din nou în starea inițială.
 \\ \\
-Funcțiile void wrongAnswer() și void rightAnswer() asigură semnalizarea sonoră și vizuală a corectitudinii răspunsului oferit de jucător.\\ +Funcțiile ​**void wrongAnswer()** și **void rightAnswer()** asigură semnalizarea sonoră și vizuală a corectitudinii răspunsului oferit de jucător. 
-Pentru afișarea pe ecran a celor trei stări posibile: start, întrebări și scor final am implemntat următoarele funcții: void printStart(),​ void printGetReady(),​ void printQuestion(const char *question, const char *answer) și void printScore(). Funcția void printQuestion(const char *question, const char *answer) se folosește de funcțiile void questionText(const char *question) care are rolul de afișare a întrebării,​ void questionTime(const char *answer) care se ocupă cu afișarea timpului rămas pentru a răspunde la întrebare și void questionScore() care afișează scorul curent. Logica pentru citirea input-ului analogic din partea butoanelor, compararea acestuia cu răspunsul corect și actualizarea scorului curent este implementată în funcția void questionTime(const char *answer). +\\ 
- +Pentru afișarea pe ecran a celor trei stări posibile: start, întrebări și scor final am implemntat următoarele funcții: ​**void printStart()****void printGetReady()****void printQuestion(const char *question, const char *answer)** și **void printScore()**. Funcția void printQuestion(const char *question, const char *answer) se folosește de funcțiile ​**void questionText(const char *question)** care are rolul de afișare a întrebării, ​**void questionTime(const char *answer)** care se ocupă cu afișarea timpului rămas pentru a răspunde la întrebare și **void questionScore()** care afișează scorul curent. Logica pentru citirea input-ului analogic din partea butoanelor, compararea acestuia cu răspunsul corect și actualizarea scorului curent este implementată în funcția void questionTime(const char *answer). 
-===== Rezultate Obţinute ===== +\\ 
- +De asemenea, pentru a încadra corespunzător pe ecran fragmentele lungi de text am folosit un script în python, deoarece bibliotecile nu puneau la dispoziție funcții de wrap-around.
-<note tip> +
-Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru. +
-</​note>​+
  
 ===== Concluzii ===== ===== Concluzii =====
 +Dezvoltarea unui proiect de la zero a fost o experiență interesantă,​ dar care a ridicat destul de multe provocări. ​
 +\\
 +Piesele pe care le-am ales inițial nu s-au potrivit pe deplin cu nevoile proiectului așa că a trebuit să modifc lista de componente pe parcurs. În implementarea hardware am încercat pe cât posibil să realizez un circuit bine organizat și ușor de urmărit, care să ofere vizibilitate și acces ușor la componentele cu care utilizatorul trebuie să interacționeze. Pentru partea de software a trebuit să mă confrunt cu memoria limitată și cu sincronizarea mai multor aspecte ale jocului. De asemenea afișarea fragmentelor mai lungi de text a fost o problemă.
 +\\
 +Rezultatul acestui proces este un joc simplu, din toate punctele de vedere, dar distractiv și care funcționează conform așteptărilor.
  
 ===== Download ===== ===== Download =====
  
-<note warning>​ +{{:pm:prj2024:iotelea:trueorfalse.zip|}}
-O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului:​ surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). +
- +
-Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:​pm:​prj20??:​c?​** sau **:​pm:​prj20??:​c?:​nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:​** Dumitru Alin, 331CC -> **:pm:prj2009:cc:dumitru_alin**. +
-</​note>​+
  
 +===== Jurnal =====
 +  * 26.04.2024: Alegerea temei de proiect
 +  * 04.05.2024: Crearea paginii proiectului și realizarea introducerii și a descrierii generale.
 +  * 15.05.2024 - 16.05.2024: Implementare și testare hardware
 +  * 22.05.2024 - 24.05.2024: Implementare și testare software
  
 ===== Bibliografie/​Resurse ===== ===== Bibliografie/​Resurse =====
  
 <​note>​ <​note>​
-**Resurse ​Hardware:**+**Resurse:​**
   * https://​www.the-diy-life.com/​multiple-push-buttons-on-one-arduino-input/​   * https://​www.the-diy-life.com/​multiple-push-buttons-on-one-arduino-input/​
   * https://​www.youtube.com/​watch?​v=72SrQuVU3Ww   * https://​www.youtube.com/​watch?​v=72SrQuVU3Ww
pm/prj2024/iotelea/maria.tanase0706.1716724661.txt.gz · Last modified: 2024/05/26 14:57 by maria.tanase0706
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0