Ghelesel David Mihai - 331CB
Scopul principal al acestui proiect este de a întări legătura dintre animalele de companie și stăpânii lor prin furnizarea unei experiențe de joacă tehnologic avansată și interactivă. Proprietarii de animale de companie se găsesc adesea în situația de a echilibra programele lor aglomerate cu starea de bine a animalelor lor. Atunci când un animal de companie și companionul său uman sunt împreună, există o oportunitate pentru timp de joacă. De aceea, propun implementarea unui dispozitiv care îmbunătățește această experiență.
Ideea generala propusa de acest proiect este dezvoltarea unui dispozitiv funcțional de aruncare a unei mingi de dimensiune mică, care oferă o joacă captivantă pentru animale atunci când este inițiat de un operator uman.
Mediu de dezvoltare: insereaza_mediu
Librarii / surse 3rd party:
Biblioteca folosita pentru a controla servo motors:
#include Servo.h
Functionalitatea:
Codul citește starea unui buton conectat la pinul buttonPin și afișează starea acestuia în Serial Monitor. Senzorul cu ultrasunete este utilizat pentru a măsura distanța prin declanșarea unui impuls și calcularea duratei necesare pentru ca ecoul să se întoarcă. Distanța este apoi calculată pe baza vitezei sunetului folosind formula: distanță = durată × 0.034/2.
Măsurarea distanței este verificată, iar dacă distanța este mai mare sau egală cu 10 cm, LED-ul verde se aprinde, iar LED-ul roșu se stinge. În caz contrar, dacă distanța este prea mică, un mesaj este afișat în Serial Monitor, iar LED-ul roșu se aprinde.
Verific apoi dacă butonul este apăsat (buttonState == HIGH) și dacă distanța este mai mare sau egală cu 10 cm. Dacă ambele condiții sunt îndeplinite, se efectuează următoarele acțiuni:
• Rotește motorul servo la 90 de grade pentru a activa catapulta.
• Activează un buzzer pentru a emite un sunet la o frecvență de 1000 Hz timp de 0.5 secunde.
• Readuce motorul servo la poziția inițială (definită ca initialPosition).
Proiectul functioneaza dupa planificare, luminarea LED-urilor ar putea sa fie mai perceptibila.
14.05.2024 - compunere schema electrica
17.05.2024 - asamblare Hardware
25.05.2024 - implementare Software
26.05.2024 - prezentarea rezultatelor obtinute prin video