Chicken Guard

Autor: Zinca Andy-Ionut

Grupa: 333CD

Introducere

Pasarile de curte au nevoie de un spatiu sigur in care sa se odihneasca pe timpul noptii, iar acestea se trezesc dis-de-dimineata, astfel ca trebuie ca usa lor sa fie deschisa atunci cand soarele incepe sa rasara.Fermierii sunt nevoiti astfel sa isi sacrifice orele de somn pentru a elibera animalele, insa ChickenGuard este aici pentru a le reda acestora libertatea de a se odihni corespunzator.

ChickenGuard reprezinta o solutie automata pentru protejarea pasarilor de curte.Cu ajutorul senzorilor integrati sistemul poate decide inchiderea sau deschiderea incaperii functie de factorii externi.

Descriere generală

Proiectul consta intr-o usa glisanta care este actionata cu ajutorul unui motor atunci cand senzorul de lumina detecteaza o schimbare in mediul exterior.Fotorezistenta scaneaza luminozitatea de afara la un interval de timp pentru a detecta schimbarile.Atunci cand senzorul detecteaza ca afara este lumina, senzorul de miscare se activeaza si scaneaza cate animale ies din tarc. Atunci cand numarul setat de animale paraseste tarcul, se va activa inchiderea usii.La venirea serii, fotorezistorul detecteaza lipsa luminii, iar usa va fi deschisa pentru a permite animalelor sa se adaposteasca.Senzorul de miscare va numara animalele, iar daca intr-o fereastra de timp au intrat toate, usa se va inchide.Daca se depaseste aceasta fereastra se vor produce semnale audio cu ajutorul unui buzzer, dar si semnale vizuale cu ajutorul unui led pentru avertizarea fermierilor. Pentru o securitate sporita se vor folosi senzori magnetici pentru a detecta daca usa a fost deschisa/inchisa complet.

Hardware Design

Lista piese:

  • Placa Arduino
  • L298N Controller Motor
  • Motor
  • Senzori magnetici
  • Fotorezistor
  • Rezistente
  • LED-uri
  • Fire dupont
  • Rezistente
  • BreadBoard
  • Buzzer
  • Senzor IR

Schema electrica:

Software Design

Mediu de dezvoltare: Arduino

Surse si functii implentate:

  • ReadPhotoCell(): Citeste valoarea inregistrata de fotorezistenta.In functie de valorile setate acesta are doua stari:zi sau noapte.Pentru a evita situatiile in care usa se deschide, iar apoi se inchide in mod repetat, am ales sa am un interval de valori tampon intre aceste praguri.
  • doCoopDoor(): deschide sau inchide usa, conform valorilor obtinute de fotorezistenta.Acesta apeleaza celelate functii in combinatia necesara, astfel incat sistemul sa se comporte corespunzator.
  • closeCoopDoor(), openCoopDoor(), stopCoopDoor(): functiile care comanda motorul.
  • closeCoopDoor(): comanda motorul pentru a se invarti in directia setata pentru inchiderea usii. Acesta actioneaza pana cand switch-ul de jos trimite semnalul pentru a anunta ca usa este complet inchisa, moment in care se aprinde si LED-ul verde pentru a semnaliza ca totul a decurs conform planului.
  • openCoopDoor(): comanda motorul pentru a se invarti in directia setata pentru deschiderea usii. Acesta actioneaza pana cand switch-ul de sus trimite semnalul pentru a anunta ca usa este complet inchisa, moment in care se aprinde si LED-ul rosu pentru a semnaliza ca animalele sunt expuse pericolelor.
  • stopCoopDoor(): opreste motorul setand ambele directii pe valoare LOW si setand viteza acestuia la 0.
  • debounceTopSwitch() : citeste valoarea switch-ului de sus si verifica daca aceasta este una accidentala.Atunci cand primeste semnalul de la magnetul amplasat pe usa, va trimite semnal motorului pentru a se opri si LED-ului rosu pentru a se aprinde.
  • debounceBottomSwitch():citeste valoarea switch-ului de jos si verifica daca aceasta este una accidentala.Atunci cand primeste semnalul de la magnetul amplasat pe usa, va trimite semnal motorului pentru a se opri si LED-ului verde pentru a se aprinde.

Rezultate Obţinute

Concluzii

Proiectul poate fi imbunatatit prin alegerea unui motor mai puternic si cu un turaj reglabil pentru a deschide/inchide poarta mai lent. De asemenea ar fi indicata utilizarea unui electromagnet pentru a sustine greutatea usii atunci cand aceasta este deschisa. Senzorul de miscare trebuie amplasat in proximitatea usii pentru ca aceasta sa nu se inchida in timp ce animalele trec prin poarta.

Download

Jurnal

  • 26.04.2024: Alegerea temei de proiect
  • 04.05.2024: Crearea paginii proiectului și realizarea introducerii și a descrierii generale.
  • 15.05.2024 - 16.05.2024: Implementare și testare hardware
  • 20.05.2024 - 24.05.2024: Implementare și testare software

Bibliografie/Resurse

pm/prj2024/iotelea/andy.zinca.txt · Last modified: 2024/05/27 12:43 by andy.zinca
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0