This is an old revision of the document!


SafeFuse Simulator

Autor: Simionescu Andreea-Daniela

Grupa: 333CD

Introducere

SafeFuse Simulator oferă o experiență intensă în care o persoană își poate dovedii perspicacitatea și abilitatea de a se descurca sub presiune. Dacă aceasta ajunge cu degetul aproape de un senzor, se va declansa un sunet tulburător, iar din punctul acesta, persoana trebuie să caute în jur indicii pentru a pune parola corectă la tastatură. Tensiunea începe să crească deoarece timpul trece rapid și neintroducerea unei parole corecte va duce la un eșec nemilos. Dacă este introdusă corect parola, sunetul înspăimântător se va oprii, iar lumina verde va strălucii triumfător alături de un mesaj de victorie pe un LCD.

Descriere generală

Acesta este un proiect în care va exista un senzor de atingere, care dacă este declanșat, va porni un buzzer, respectiv pe LCD va aparea un anumit timp care se va scurge pana cand este introdusa parola la tastatura.Din acest punct, scopul persoanei care a pus degetul pe senzorul de atingere e de a găsi parola corectă pe care trebuie să o introducă la o tastatură. Dacă parola este corectă se va aprinde un led verde, LCD-ul va arăta un mesaj de victorie, iar buzzer-ul se va oprii. Dacă, în schimb, parola este incorectă, LCD-ul va afișa un mesaj care sa semnifice ca teoretic s-a declansat bomba, iar lumina roșie se va aprinde și buzzer-ul se va oprii.

Functionalitate:

In punctul in care Arduino este conectat la laptop, apare pe LCD un mesaj in care anunta ca e necesara atingerea senzorului pentru a se afla ce se intampla mai departe. In punctul in care senzorul este atins, va aparea un mesaj in care sa anunte ca o sa inceapa numaratoarea inversa, iar dupa apare timpul care cu cat trec secundele, tot descreste, iar buzzer-ul incepe sa-si faca prezenta . Din momentul acesta exista 3 scenarii:

  • Daca se lasa timpul sa expire si nu se introduce nimic la tastatura, dupa ce trece timpul se va aprinde led-ul rosu insotit de un mesaj de expirare a timpului si a detonarii “bombei”, iar buzzer-ul se va opri
  • Daca se introduce parola corecta la tastatura, va aparea un mesaj de victorie pe LCD, se va aprinde un led verde si buzzer-ul se va opri
  • Daca se introduce parola gresita la tastatura, va aparea un mesaj nevictorios pe LCD, se va aprinde un led rosu si buzzer-ul se va opri

Dupa fiecare scenariu, daca trec cateva secunde se va relua starea initiala a proiectului, acela unde se asteapta atingerea senzorului

Hardware Design

Piese utilizate:

  • Arduino UNO
  • Tastatură matriceală 4×4
  • Senzor atingere
  • Buzzer
  • Ecran LCD 1602 IIC/I2C
  • Led verde și roșu
  • Breadboard 400
  • Rezistente
  • Cabluri

Schema electrica:

Implementare hardware fizic:

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Ca mediu de dezvoltare am folosit Arduino IDE. Librariile pe care le-am folosit sunt: LiquidCrystal_I2C(acesta este folosit pentru a afisa diferite mesaje pe LCD), Keypad(Acesta l-am ales pentru tastatura matriceala 4×4). Tot codul scris se afla in functiile setup si loop. In setup am initializat LCD ul si am setat diferiti pini ca fiind de intrare sau iesire(senzorul de atingere de input, iar celelalte gen buzzer, led-uri ca output).

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2024/iotelea/andreea.simionescu.1716743672.txt.gz · Last modified: 2024/05/26 20:14 by andreea.simionescu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0