This is an old revision of the document!


Mașinuță Roomba (fără aspirare)

Introducere

Proiectul constă în creearea/asamblarea unei mașini cu 4 roți care poate merge liber în spașiu și evită obstacolele dacă le întâlnește. Totodată, acesta semnalează cu ajutorul a 3 leduri direcția ce urmează sa o ia pentru a evita coliziunea cu obiectele.

Descriere generală

Ideea din spatele acestui proiect este de a folosi o placuță Arduino UNO cu un ATMEGA 328P pentru a pune în funcțiune o mașină. Folosind senzorul ultrasonor aceasta va detecta dacă există obstacole în fața ei și cu ajutorul unui servo motor va vira stânga sau dreapta (probabil aceasta decizie va fi luată random). De asemeana motoarele rotilor vor fi ghidate de un motor driver. Mașinuța va fi alimentată de baterii și va folosi un modul de coborâre de tensiune în funcție de ce input/output de curent am nevoie. Direcția de virare va fi semnalată de aprinderea unuia din ledurile corespunzatoare pentru stânga sau dreapta.

Hardware Design

Componente hardware:

  • ARDUINO UNO R3 - programarea interactiunii perifericelor si modul lor de actionare
  • SENZOR ULTRASONIC HC-SR04 - detectarea obstacolelor
  • L298N Punte H dubla (dual H-bridge) motor DC/stepper - controlul motoarelor
  • Switch - pornirea masinutei
  • Ledu RGB - semnalizarea apropierii de obstacol
  • Suport baterii 4x AA - alimentare “wireless”
  • Modul coborâre tensiune LM2596 - reglarea tensiunii in functie de inputul bateriilor
  • PCB - unirea unor componente
  • Fire - unirea unor componente

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2024/fstancu/nicoleta_nina.basoc.1716034060.txt.gz · Last modified: 2024/05/18 15:07 by nicoleta_nina.basoc
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0