Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pm:prj2024:fstancu:dragos.enachescu [2024/05/25 00:49]
dragos.enachescu [Software Design]
pm:prj2024:fstancu:dragos.enachescu [2024/05/27 00:40] (current)
dragos.enachescu [Rezultate Obţinute]
Line 38: Line 38:
  
 {{:​pm:​prj2024:​fstancu:​schema_finala.png?​600|}} {{:​pm:​prj2024:​fstancu:​schema_finala.png?​600|}}
 +
 +1. Conectarea LCD-ului: \\
 +- LED-, GND la GND de pe Arduino. \\
 +- LED+, VCC la 5V de pe Arduino. \\
 +- RESET la PIN8 de pe Arduino. \\
 +- A0 la PIN9 de pe Arduino. \\
 +- SDA la PIN11 de pe Arduino. \\
 +- SCL la PIN13 de pe Arduino. \\
 +- CS la PIN10 de pe Arduino. \\
 +
 +2. Conectarea Joystick-ului:​ \\
 +- GND la GND de pe Arduino. \\
 +- 5V la 5V de pe Arduino. \\
 +- VRx la A0 de pe Arduino. \\
 +- VRy la A1 de pe Arduino. \\
 +- SW la A2 de pe Arduino. \\
 +
 +3. Conectarea Buzzer-ului:​ \\
 +- GND la GND de pe Arduino. \\
 +- I/O la PIN12 de pe Arduino. \\
 +- VCC la 5V de pe Arduino. \\
 +
 +4. Conectarea LED-urilor: \\
 +- roșu la PIN12. \\
 +- albastru la PIN4. \\
 +
  
 ===== Software Design ===== ===== Software Design =====
 +<note tip>
 +Mediu de dezvoltare: PlatformIO
  
-Mediul de dezvoltare folosit pentru realizarea acestui proiect a fost PlatformIO. In ceea ce priveste componenta de baza proiectului,​ si anume LCD-ul pe care este afisat tabla de joc, am folosit o librarie 3rd-party (st7735.h), dar si programare pentru setarea registrilor pentru jocul propriu-zis de X si 0 ca in laboratoare.+Biblioteca utilizata: ​st7735.h 
 +</​note>​
  
-Pentru gestionarea mutarilor jucatorilor am folosit modului Joystick, pentru care am avut nevoie de modulul ADC, adica transformarea semnalului analog in digital.+===== Descriere implementare =====
  
-Pentru sunetul buzzerului am folosit ​timer-ul 0, care se declanseaza la momentul plasarii in casuta al piesei corespunzatoare a jucatorului.+Mediul de dezvoltare ​folosit ​pentru realizarea acestui proiect a fost PlatformIO. În ceea ce privește componenta de bază a proiectului,​ și anume LCD-ul pe care este afișat tabla de joc, am folosit o librărie 3rd-party (st7735.h), dar și programare pentru setarea regiștrilor pentru jocul propriu-zis de X și 0 ca în laboratoare.
  
-Pentru a determina tabla, m-am folosit de o matrice de dimensiune 3 x 3, in care se stocheaza mutarileafisandu-le in LCD prin intermediul unor coordonate, ​si folosindu-ma de functiile ​date de librarie ​pentru desenarea X-ului ​si 0-ului ​in casuta, la finalul jocului ​afisandu-se care jucator ​castigat si scorul final, cu rundele ​castigate ​de jucatorul ​1, jucatorul ​2, respectiv egalitate.+Pentru gestionarea mutărilor jucătorilor am folosit modulul Joystick, pentru care am avut nevoie de modulul ADC, adica transformarea semnalului analog în digital, ca în laboratorul 4. 
 + 
 +Pentru sunetul buzzer-ului am folosit timer-ul 0, care se declanșează la momentul plasării în căsuță a piesei corespunzătoare jucătorului. 
 + 
 +Pentru a determina tabla, m-am folosit de o matrice de dimensiune 3 x 3, în care se stochează mutărileafișându-le în LCD prin intermediul unor coordonate, ​și folosindu-mă de funcțiile ​date de librărie ​pentru desenarea X-ului ​și 0-ului ​în căsuță, la finalul jocului ​afișându-se care jucător ​câștigat și scorul final, cu rundele ​căștigate ​de jucătorul ​1, jucătorul ​2, respectiv egalitate.
  
 ===== Rezultate Obţinute ===== ===== Rezultate Obţinute =====
  
-<note tip> +Rezultatele ​au fost cele așteptate de la început. Toate componentele funcționează,​ fiecare jucător are o culoare a led-ului specifică, iar la finalul fiecărui joc se afișează și scorul per total.
-Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru. +
-</​note>​+
  
-===== Concluzii =====+{{:​pm:​prj2024:​fstancu:​demo_gameplay.jpg?​200|}}
  
-===== Download ===== 
  
-<note warning>​ +{{:pm:​prj2024:​fstancu:​demo_win1.jpg?200|}}
-O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectuluisurse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).+
  
-Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:​pm:​prj20??:​c?​** sau **:​pm:​prj20??:​c?:​nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:​** Dumitru Alin, 331CC -> **:​pm:​prj2009:​cc:​dumitru_alin**. 
-</​note>​ 
  
-{{:​pm:​prj2024:​fstancu:​x_si_0_v2.zip|}}+{{:​pm:​prj2024:​fstancu:​demo_draw.jpg?200|}} 
 +===== Concluzii =====
  
-===== Jurnal ​=====+În concluzie, a fost un proiect interesant în care am reușit să îmbin mai multe noțiuni legate de acest curs, și totodată să creez ceva fizic. Am învățat cum să leg aceste componente și să funcționeze simultan, iar rezultatul a fost unul plăcut și satisfăcător. 
 +===== Download ​=====
  
-<note tip> +{{:​pm:​prj2024:​fstancu:​x_si_0_final.zip|}} 
-Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul ​de proiect ​progresul ​proiectului. + 
-</​note>​+===== Jurnal ===== 
 +  * 22.04.2024: Alegerea temei de proiect
 +  * 01.05.2024: A ajuns comanda cu piesele. 
 +  * 05.05.2024: Crearea paginii ​proiectului ​și realizarea introducerii și a descrierii generale
 +  * 08.05.2024 - 15.05.2024: Implementare hardware. 
 +  * 22.05.2024 - 26.05.2024: Implementare software.
  
 ===== Bibliografie/​Resurse ===== ===== Bibliografie/​Resurse =====
  
 <​note>​ <​note>​
-Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe **Resurse Software** şi **Resurse Hardware**.+ATmega PWM: https://avr-guide.github.io/​pwm-on-the-atmega328/​ \\ 
 +ATmega 328 pinout: https://​docs.arduino.cc/​resources/​datasheets/​A000066-datasheet.pdf?​fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTAAAR14O3QysF1owaUfevH9bi4aS1jhYxSaT7JwjQQZV5SsGNGcppWdgsPBBPA_aem_AeMVmZAQ4 \\  
 +Laboratoare PM 2024
 </​note>​ </​note>​
  
 <​html><​a class="​media mediafile mf_pdf"​ href="?​do=export_pdf">​Export to PDF</​a></​html>​ <​html><​a class="​media mediafile mf_pdf"​ href="?​do=export_pdf">​Export to PDF</​a></​html>​
  
pm/prj2024/fstancu/dragos.enachescu.1716587384.txt.gz · Last modified: 2024/05/25 00:49 by dragos.enachescu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0