Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pm:prj2024:fstancu:dragos.enachescu [2024/05/25 00:36]
dragos.enachescu [Hardware Design]
pm:prj2024:fstancu:dragos.enachescu [2024/05/27 00:40] (current)
dragos.enachescu [Rezultate Obţinute]
Line 39: Line 39:
 {{:​pm:​prj2024:​fstancu:​schema_finala.png?​600|}} {{:​pm:​prj2024:​fstancu:​schema_finala.png?​600|}}
  
-===== Software Design =====+1. Conectarea LCD-ului: \\ 
 +- LED-, GND la GND de pe Arduino. \\ 
 +- LED+, VCC la 5V de pe Arduino. \\ 
 +- RESET la PIN8 de pe Arduino. \\ 
 +- A0 la PIN9 de pe Arduino. \\ 
 +- SDA la PIN11 de pe Arduino. \\ 
 +- SCL la PIN13 de pe Arduino. \\ 
 +- CS la PIN10 de pe Arduino. \\
  
-<note tip> +2. Conectarea Joystick-ului\\ 
-Descrierea codului aplicaţiei (firmware)+- GND la GND de pe Arduino\\ 
-  * mediu de dezvoltare (if any) (e.gAVR Studio, CodeVisionAVR) +- 5V la 5V de pe Arduino\\ 
-  * librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib) +VRx la A0 de pe Arduino\\ 
-  * algoritmi şi structuri ​pe care plănuiţi să le implementaţi +- VRy la A1 de pe Arduino. \\ 
-  * (etapa 3) surse şi funcţii implementate +- SW la A2 de pe Arduino. \\
-</​note> ​+
  
-===== Rezultate Obţinute =====+3. Conectarea Buzzer-ului:​ \\ 
 +- GND la GND de pe Arduino. \\ 
 +- I/O la PIN12 de pe Arduino. \\ 
 +- VCC la 5V de pe Arduino. \\
  
 +4. Conectarea LED-urilor: \\
 +- roșu la PIN12. \\
 +- albastru la PIN4. \\
 +
 +
 +===== Software Design =====
 <note tip> <note tip>
-Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.+Mediu de dezvoltare: PlatformIO 
 + 
 +Biblioteca utilizata: st7735.h
 </​note>​ </​note>​
  
-===== Concluzii ​=====+===== Descriere implementare ​=====
  
-===== Download =====+Mediul de dezvoltare folosit pentru realizarea acestui proiect a fost PlatformIO. În ceea ce privește componenta de bază a proiectului,​ și anume LCD-ul pe care este afișat tabla de joc, am folosit o librărie 3rd-party (st7735.h), dar și programare pentru setarea regiștrilor pentru jocul propriu-zis de X și 0 ca în laboratoare.
  
-<note warning>​ +Pentru gestionarea mutărilor jucătorilor am folosit modulul Joystickpentru care am avut nevoie de modulul ADCadica transformarea semnalului analog în digitalca în laboratorul 4.
-O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului:​ surseschemeetc. Un fişier READMEun ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).+
  
-Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:​pm:​prj20??:​c?** sau **:​pm:​prj20??:​c?:​nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:​** Dumitru Alin, 331CC -> **:​pm:​prj2009:​cc:​dumitru_alin**. +Pentru sunetul buzzer-ului am folosit timer-ul 0, care se declanșează la momentul plasării în suță a piesei corespunzătoare jucătorului.
-</​note>​+
  
-{{:​pm:​prj2024:​fstancu:​x_si_0_v2.zip|}}+Pentru a determina tabla, m-am folosit de o matrice de dimensiune 3 x 3, în care se stochează mutările, afișându-le în LCD prin intermediul unor coordonate, și folosindu-mă de funcțiile date de librărie pentru desenarea X-ului și 0-ului în căsuță, la finalul jocului afișându-se care jucător a câștigat și scorul final, cu rundele căștigate de jucătorul 1, jucătorul 2, respectiv egalitate.
  
-===== Jurnal ​=====+===== Rezultate Obţinute ​=====
  
-<note tip> +Rezultatele au fost cele așteptate de la început. Toate componentele funcționează, fiecare jucător are o culoare a led-ului specifică, iar la finalul fiecărui joc se afișează ​și scorul per total. 
-Puteți avea și o secțiune de jurnal ​în care să poată urmări asistentul ​de proiect ​progresul ​proiectului. + 
-</​note>​+{{:​pm:​prj2024:​fstancu:​demo_gameplay.jpg?​200|}} 
 + 
 + 
 +{{:​pm:​prj2024:​fstancu:​demo_win1.jpg?​200|}} 
 + 
 + 
 +{{:​pm:​prj2024:​fstancu:​demo_draw.jpg?​200|}} 
 +===== Concluzii ===== 
 + 
 +În concluzie, a fost un proiect interesant ​în care am reușit ​să îmbin mai multe noțiuni legate de acest curs, și totodată să creez ceva fizic. Am învățat cum să leg aceste componente și să funcționeze simultan, iar rezultatul a fost unul plăcut și satisfăcător. 
 +===== Download ===== 
 + 
 +{{:​pm:​prj2024:​fstancu:​x_si_0_final.zip|}} 
 + 
 +===== Jurnal ===== 
 +  * 22.04.2024: Alegerea temei de proiect
 +  * 01.05.2024: A ajuns comanda cu piesele. 
 +  * 05.05.2024: Crearea paginii ​proiectului ​și realizarea introducerii și a descrierii generale
 +  * 08.05.2024 - 15.05.2024: Implementare hardware. 
 +  * 22.05.2024 - 26.05.2024: Implementare software.
  
 ===== Bibliografie/​Resurse ===== ===== Bibliografie/​Resurse =====
  
 <​note>​ <​note>​
-Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe **Resurse Software** şi **Resurse Hardware**.+ATmega PWM: https://avr-guide.github.io/​pwm-on-the-atmega328/​ \\ 
 +ATmega 328 pinout: https://​docs.arduino.cc/​resources/​datasheets/​A000066-datasheet.pdf?​fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTAAAR14O3QysF1owaUfevH9bi4aS1jhYxSaT7JwjQQZV5SsGNGcppWdgsPBBPA_aem_AeMVmZAQ4 \\  
 +Laboratoare PM 2024
 </​note>​ </​note>​
  
 <​html><​a class="​media mediafile mf_pdf"​ href="?​do=export_pdf">​Export to PDF</​a></​html>​ <​html><​a class="​media mediafile mf_pdf"​ href="?​do=export_pdf">​Export to PDF</​a></​html>​
  
pm/prj2024/fstancu/dragos.enachescu.1716586616.txt.gz · Last modified: 2024/05/25 00:36 by dragos.enachescu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0