This is an old revision of the document!


Clepsidra Digitala

Introducere

Proiectul constă în crearea unei clepsidre digitale care va fi reprezentata de doua matrici 8×8 cu LED-uri. Scopul principal al proiectului este de a crea o reprezentare digitală a clepsidrei clasice, oferind o experiență vizuală atractivă și interactivă. Ideea de bază a pornit de la fascinația pentru clepsidre ca instrumente de măsurare a timpului

Prezentarea pe scurt a proiectului vostru:

  • ce face
  • care este scopul lui
  • care a fost ideea de la care aţi pornit
  • de ce credeţi că este util pentru alţii şi pentru voi

Descriere generală

O schemă bloc cu toate modulele proiectului vostru, atât software cât şi hardware însoţită de o descriere a acestora precum şi a modului în care interacţionează.

Proiectul este realizat cu ajutorul unei placute Arduino Nano ATMega328P. Se poate seta timpul de rulare al clepsidrei cu ajutorul butoanelor. Se va implementa un engine de particule pentru a rula animatia clepsidrei.

Cu ajutorul unui accelerometru vom detecta pozitia in spatiu pentru a determina directia de deplasare a particulelor.

Hardware Design

Piese necesare pentru acest proiect

Arduino Nano ATmega328P

  Controlerul principal al proiectului. Arduino Nano va coordona funcționarea tuturor componentelor     conectate, inclusiv afișarea pe matricele LED, citirea datelor de la accelerometru și gestionarea intrărilor de la butoane.

MODUL MATRICE LED MAX7219

Afișează “nisipul” clepsidrei digitale. Fiecare modul matrice LED de 8×8 va afișa o jumătate a clepsidrei.

Butoane

Permite utilizatorului să interacționeze cu clepsidra digitală, de exemplu, pentru a seta timpul de rulare.

Modul accelerometru si giroscop MPU6050

Detectează orientarea și mișcarea dispozitivului. Folosit pentru a simula efectul de întoarcere al clepsidrei.

Breadboard

Facilitarea conexiunilor electrice între componente fără a fi nevoie de lipire permanentă. Mi-as dori sa printez la o imprimanta 3d o carcasa pentru clepsidra pentru un aspect estetic mai placut.

Aici puneţi tot ce ţine de hardware design:

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2024/fstancu/alexandru.trofim.1715873671.txt.gz · Last modified: 2024/05/16 18:34 by alexandru.trofim
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0