This shows you the differences between two versions of the page.
pm:prj2024:fstancu:alexandru.trofim [2024/05/25 18:16] alexandru.trofim |
pm:prj2024:fstancu:alexandru.trofim [2024/05/27 20:54] (current) alexandru.trofim |
||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
- | ====== Clepsidra Digitala ====== | + | 2====== Clepsidra Digitala ====== |
===== Introducere ===== | ===== Introducere ===== | ||
Proiectul constă în crearea unei clepsidre digitale care va fi reprezentata de doua matrici 8x8 cu LED-uri. Scopul principal al proiectului este de a crea o reprezentare digitală a clepsidrei clasice, oferind o experiență vizuală atractivă și interactivă. | Proiectul constă în crearea unei clepsidre digitale care va fi reprezentata de doua matrici 8x8 cu LED-uri. Scopul principal al proiectului este de a crea o reprezentare digitală a clepsidrei clasice, oferind o experiență vizuală atractivă și interactivă. | ||
Line 56: | Line 56: | ||
==== Breadboard ==== | ==== Breadboard ==== | ||
Facilitarea conexiunilor electrice între componente fără a fi nevoie de lipire permanentă. Mi-as dori sa printez la o imprimanta 3d o carcasa pentru clepsidra pentru un aspect estetic mai placut. | Facilitarea conexiunilor electrice între componente fără a fi nevoie de lipire permanentă. Mi-as dori sa printez la o imprimanta 3d o carcasa pentru clepsidra pentru un aspect estetic mai placut. | ||
+ | |||
+ | {{:pm:prj2024:fstancu:clepsidra_2.jpg?600|}} | ||
+ | |||
+ | {{:pm:prj2024:fstancu:clepsidra_3.jpg?600|}} | ||
===== Software Design ===== | ===== Software Design ===== | ||
Line 74: | Line 78: | ||
===== Detalii de implementare ===== | ===== Detalii de implementare ===== | ||
+ | |||
Reprezentarea logica nisipului in programul meu, este realizata printr-un array de bytes, | Reprezentarea logica nisipului in programul meu, este realizata printr-un array de bytes, | ||
fiecare byte reprezentand o linie din matricea 8x8 al matricei de LED-uri. | fiecare byte reprezentand o linie din matricea 8x8 al matricei de LED-uri. | ||
Line 80: | Line 85: | ||
Numarul optim de directii pe care le detecteaza accelerometrul este 16. | Numarul optim de directii pe care le detecteaza accelerometrul este 16. | ||
Astfel putem obtine o miscare cat de cat fluida a particulelor. | Astfel putem obtine o miscare cat de cat fluida a particulelor. | ||
- | <poza cu cele 16 directii nume:clepsidra_1> | + | |
+ | {{:pm:prj2024:fstancu:clepsidra_1.jpg?600|}} | ||
Pentru asigurare miscarii impredictibile a particulelor, atunci cand o particula poate | Pentru asigurare miscarii impredictibile a particulelor, atunci cand o particula poate | ||
merge in mai multe celule se alege aleator urmatoarea pozitie. | merge in mai multe celule se alege aleator urmatoarea pozitie. | ||
Line 92: | Line 99: | ||
===== Rezultate Obţinute ===== | ===== Rezultate Obţinute ===== | ||
+ | In continuare voi prezenta cum functioneaza clepsidra. | ||
+ | |||
- | <note tip> | ||
- | Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru. | ||
- | </note> | ||
===== Concluzii ===== | ===== Concluzii ===== | ||
===== Download ===== | ===== Download ===== | ||
+ | Repository: https://github.com/alexandru-trofim/arduino-hourglass | ||
<note warning> | <note warning> | ||
O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). | O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). |