This shows you the differences between two versions of the page.
pm:prj2024:fgul:melania.marian [2024/05/26 19:54] melania.marian [Wordle] |
pm:prj2024:fgul:melania.marian [2024/05/26 20:06] (current) melania.marian [Rezultate Obţinute] |
||
---|---|---|---|
Line 15: | Line 15: | ||
===== Descriere generală ===== | ===== Descriere generală ===== | ||
- | Utilizatorul interacționează cu jocul prin intermediul tastaturilor matriceale 4x4, fiecare literă fiind reprezentată printr-un buton al tastaturilor. De asemenea, există pe a doua tastatură un buton ce are asociată acțiunea de enter(înregistrarea cuvântului în joc) și un buton cu acțiunea de ștergere a unei litere din cuvânt. Pe ecranul LCD există un buton de reset, a cărui apăsare declanșează reînceperea jocului. Întregul joc este afișat pe ecranul LCD, iar în momentul finalizării jocului se aprinde unul dintre cele două led-uri, în funcție de rezultatul jucătorului: dacă cuvântul a fost ghicit, se aprinde led-ul verde, iar dacă jucătorul nu a ghicit cuvântul, se aprinde cel roșu. | + | Utilizatorul interacționează cu jocul prin intermediul tastaturilor matriceale 4x4, fiecare literă fiind reprezentată printr-un buton al tastaturilor. De asemenea, există pe a doua tastatură un buton ce are asociată acțiunea de Enter (înregistrarea cuvântului în joc) și un buton cu acțiunea de ștergere a unei litere din cuvânt. Pe ecranul LCD există un buton de reset, a cărui apăsare declanșează reînceperea jocului. Întregul joc este afișat pe ecranul LCD, iar în momentul finalizării jocului se aprinde unul dintre cele două led-uri, în funcție de rezultatul jucătorului: dacă cuvântul a fost ghicit, se aprinde led-ul verde, iar dacă jucătorul nu a ghicit cuvântul, se aprinde cel roșu. |
{{:pm:prj2024:fgul:schema_bloc_meliv2.png?500|}} | {{:pm:prj2024:fgul:schema_bloc_meliv2.png?500|}} | ||
Line 155: | Line 155: | ||
==== Verificarea cuvintelor ==== | ==== Verificarea cuvintelor ==== | ||
- | Pentru verificarea literelor comune dintre cuvântul introdus și cel care trebuie ghicit, am creat funcția checkWord, care returnează un șir ce conține 5 caractere(0, 1 sau 2) corespunzătoare literelor, care este folosit de funcția validateGuess pentru a crea animația astfel: | + | Pentru verificarea literelor comune dintre cuvântul introdus și cel care trebuie ghicit, am creat funcția checkWord(), care returnează un șir ce conține caracterele 0, 1 sau 2 corespunzătoare celor 5 litere, care este folosit de funcția validateGuess() pentru a crea animația astfel: |
* 0 - pătratul este colorat gri | * 0 - pătratul este colorat gri | ||
* 1 - pătratul este colorat galben | * 1 - pătratul este colorat galben | ||
Line 196: | Line 196: | ||
tft.setTextSize(4); | tft.setTextSize(4); | ||
tft.print("YOU WIN!:)"); | tft.print("YOU WIN!:)"); | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | // funcția ISR pentru pierdere | ||
+ | void ISRPierdere() { | ||
+ | tft.setTextColor(TFT_RED); | ||
+ | tft.setCursor(70, 420); | ||
+ | tft.setTextFont(1); | ||
+ | tft.setTextSize(3); | ||
+ | |||
+ | tft.print("YOU LOSE!:("); | ||
+ | |||
+ | tft.setTextColor(TFT_WHITE); | ||
+ | tft.setCursor(55, 450); | ||
+ | tft.setTextFont(1); | ||
+ | tft.setTextSize(2); | ||
+ | |||
+ | tft.print("The word was "); | ||
+ | tft.setTextColor(TFT_GREEN); | ||
+ | tft.print(selected_word); | ||
} | } | ||
</code> | </code> | ||
Line 202: | Line 221: | ||
În aceste poze se observă aspectul jocului în urma câștigării sau pierderii unui joc. | În aceste poze se observă aspectul jocului în urma câștigării sau pierderii unui joc. | ||
+ | |||
{{:pm:prj2024:fgul:joc_castigat_meli.jpeg?300|}} {{:pm:prj2024:fgul:joc_pierdut_meli.jpeg?300|}} | {{:pm:prj2024:fgul:joc_castigat_meli.jpeg?300|}} {{:pm:prj2024:fgul:joc_pierdut_meli.jpeg?300|}} | ||