This is an old revision of the document!


Bunn-care

Vrabiuta Catalin-Constantin 331CC

Introducere

Acest dispozitiv are grija de iepurasul tau, atunci cand tu esti plecat mai multe zile de acasa. El are grija ca animalutul tau sa aiba o portie de mancare zilnica, sa ii umple bolul cu apa cand e nevoie si sa iti trasmita date despre ambientul in care traieste, cum ar fi luminozitatea si temperatura, toate datele se transmit prin intermediul conexiunii Wifi la o baza de date cu care poti interactiona din intermediul unei aplicatii.

Descriere generală

Dispozitivul foloseste mai multe mecanisme pentru a se asigura ca iepurasul este in siguranta, aceste mecanisme fiind :

  1. Mecanismul pentru mancare este constituit dintr-un motor DC controlat de un driver L298, care ridica bolul in partea de sus a custii, un motor stepper controlat de un driver ULN2003, ce roteste mecansimul responsabil de portionarea mancarii, dupa ce mancarea a cazut in bol, bolul este lasat jos pentru ca iepurasul sa se bucure de masa.
  2. Pentru a reimprospata apa aparatul are un servo ce este conectat la o tija pe care se afla un senzor de nivel al apei si un furtun. Furtunul este conectat la o pompa de apa, pompa care este conectata la un recipient mare de apa potabila. Cand senzorul de nivel al apei detecteaza ca iepurasul nu mai are apa el trasmite un semnal ce porneste pompa de apa si o opreste atunci cand nivelul este optim. Pompa de apa este controlata cu ajutorul unui releu cu 1 canal.
  3. In varful custii mai exista un senzor DHT11 si un fotorezistor, cu ajutorul acestora analizam temperatura, umiditatea si intensitatea luminii din incapere.
  4. Utilizatorul se poate folosi de un ecran si cateva butoane pentru a interactiona cu dispozitivul local, fara a fi nevoie de conexiunea Wifi.

Schemă bloc

Hardware Design

Lista de piese:

  1. Arduino Uno WiFi rev2
  2. Driver L298N
  3. Driver ULN2003
  4. Modul releu 2 canale
  5. Motor DC 3-6V
  6. Stepper motor
  7. Pompa apa 3-6V
  8. Servomotor SG90 180 grade
  9. Fotorezistor
  10. Senzor DHT11
  11. Senzor nivel apa
  12. Ecran LCD1602 cu modul I2C
  13. Butoane
  14. Alimentator priza 9v 3A

Schema Hardware:

Alegerea pinilor:

  1. Driverul LN298N are nevoie de un port pwm pentru a putea controla viteza motorului, asa ca am ales portul 3 iar celelalte 2 porturi le-am ales sa nu fie pwm, adica 2 si 4.
  2. Servomotorul avea nevoie de un port pwm pentru a functiona asa ca am ales portul 5.
  3. Senzorul de atingere foloseste un port pwm desi nu are nevoie de unul, era singurul port digital ramas liber in afara de 0 si 1.
  4. Senzorul de temperatura si umiditate foloseste un pin digital, nu are nevoie de pwm.
  5. Driverul pentru motorul stepper foloseste 3 porturi pwm (9, 10, 11) si portul 8, el are nevoie de 3 porturi pwm.
  6. Releul cu 2 canale foloseste 2 pini digitali pentru directionarea curentului pe fiecare canal. La un canal este conectat servo-ul si senzorul de nivel al apei, pentru a le putea dezactiva atunci cand nu este nevoie de ele, iar la celalalt canal este conectata pompa de apa ce primeste curent in momentul in care senzorul de nivel este pornit si transmite ca nu este destula apa in bol.
  7. Senzorul pentru nivelul apei foloseste un pin analog(A0) pentru a putea interpreta cu ajutorul ADC-ului daca se afla sau nu suficienta apa in bol.
  8. Photorezistorul este conectat la un pin analog(A1) pentru a putea analiza nivelul de luminozitate, folosind ADC-ul. Astfel putand determina nivelul de luminozitate ce face iepurasul confortabil.
  9. Pe portul A2 momentan sunt 2 butoane ce transmit semnale diferite fiind conectate la un divizor de tensiune. Am facut acest lucru pentru a nu irosi porturi, pe viitor posibil sa cresc pana la 5 butoane pe aces port.
  10. Ecranul LCD comunica prin protocolul I2C, astfel el foloseste porturile speciale de comunicare, SDA si SCL.

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2024/fgul/catalin.vrabiuta.1715903797.txt.gz · Last modified: 2024/05/17 02:56 by catalin.vrabiuta
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0