Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pm:prj2024:ccontasel:sabin.pocris [2024/05/04 19:39]
sabin.pocris
pm:prj2024:ccontasel:sabin.pocris [2024/05/27 10:45] (current)
sabin.pocris
Line 1: Line 1:
-====== BattleshipBoy ======+====== ​🎮 BattleshipBoy ​🎮 ======
 ===== Introducere ===== ===== Introducere =====
  
Line 13: Line 13:
 ===== Descriere generală ===== ===== Descriere generală =====
  
-<note tip> +{{:pm:prj2024:​ccontasel:​ps_schema_block_pm_battleshipboy.jpg?600|}}
-O schemă bloc cu toate modulele proiectului vostru, atât software cât şi hardware însoţită de o descriere a acestora precum şi a modului în care interacţionează. +
- +
-Exemplu de schemă blochttp://​www.robs-projects.com/​mp3proj/​newplayer.html +
-</​note>​ +
 ===== Hardware Design ===== ===== Hardware Design =====
  
Line 24: Line 19:
 Componente necesare: Componente necesare:
   * 1 x arduino   * 1 x arduino
-  * x butoane push fara retinere+  * x butoane push fara retinere
   * 1 x lcd   * 1 x lcd
 +  * 1 buzzer pasiv
   * 1x breadboard + necesare ​   * 1x breadboard + necesare ​
 </​note>​ </​note>​
  
- +{{:pm:​prj2024:​ccontasel:​asdfadfwefqwf.png?​600|}}
-TODO: +
- +
 ===== Software Design ===== ===== Software Design =====
  
 +<note tip>
 +Laboratoare necesare:
 +  * GPIO
 +  * SPI
 +  * Timere
 +  * I2C
 +</​note>​
  
 <note tip> <note tip>
 Descrierea codului aplicaţiei (firmware): Descrierea codului aplicaţiei (firmware):
-  * mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR+  * mediu de dezvoltare (Arduino IDE
-  * librării şi surse 3rd-party ​(e.g. Procyon AVRlib)+  * librării şi surse 3rd-party 
 +    * [[https://​github.com/​adafruit/​Adafruit-GFX-Library|Adafruit-GFX-Library]] 
 +      * am decis sa folosesc aceasta librarie pentru a reutiliza conceptele de afisare grafica, nefiind nevoit sa le reimplementez
   * algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi   * algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
-  ​(etapa 3) surse şi funcţii implementate+    ​concepte facute la EGC 
 +    * data loading 
 +    * prefetching 
 +    * tile rendering 
 +  * `pitches.h` preluat din exemplele din Arduino IDE, pentru a usura folosinta buzzer-ului
 </​note>​ </​note>​
  
 ===== Rezultate Obţinute ===== ===== Rezultate Obţinute =====
  
-<note tip> +  * Youtube: [[https://​youtu.be/​2ZlNst9Aejg|Link]] 
-Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru+ 
-</note>+{{:​pm:​prj2024:​ccontasel:​asdasdadasda.jpeg?600|}} 
 + 
 +{{:​pm:​prj2024:​ccontasel:​whatsapp_image_2024-05-27_at_10.11.42.jpeg?​500|}} 
 + 
 +{{:​pm:​prj2024:​ccontasel:​whatsapp_image_2024-05-27_at_10.31.27.jpeg?​500|}} 
 + 
 +===== Tinte de performanta ===== 
 +  - Viteza de raspuns: ​<= 1 sec 
 +  - Viteza de decizie a PC-ului: <= 1 sec 
 +  - Consum ram: <= 2KB
  
 ===== Concluzii ===== ===== Concluzii =====
  
 +Dezvoltarea jocului Battleship pe Arduino a implicat provocari semnificative,​ cum ar fi crearea unei interfete grafice clare pe un ecran LCD mic, gestionarea precisa a coordonatelor pentru afisarea hartilor si a cursorului, si detectarea corecta a apasarilor butoanelor prin debouncing. Implementarea logicii de joc pentru plasarea si atacul navelor, alaturi de crearea unei logici de atac aleatorii pentru calculator, a fost esentiala pentru a oferi o experienta de joc captivanta. Utilizarea buzzer-ului pentru redarea sunetelor specifice actiunilor din joc a adaugat un element suplimentar de interactivitate,​ dar si complexitate in gestionarea temporizarii si frecventelor.
 +
 +Acest proiect a oferit o invatare profunda in programarea pe Arduino, inclusiv manipularea pinilor si perifericelor,​ interactiunea cu ecranul LCD PCD8544 si buzzer-ul, si implementarea graficii simple cu biblioteca Adafruit GFX.
 +
 +A fost distractiv!
 ===== Download ===== ===== Download =====
  
 <note warning> <note warning>
-O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectuluisurse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). +[[https://github.com/​sabinpocris/​BattleshipBoy|Source Code]]
- +
-Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:​pm:​prj20??:​c?​** sau **:​pm:​prj20??:​c?:​nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:​** Dumitru Alin, 331CC -> **:​pm:​prj2009:​cc:​dumitru_alin**.+
 </​note>​ </​note>​
  
 ===== Jurnal ===== ===== Jurnal =====
  
-<note tip> +{{:​pm:​prj2024:​ccontasel:​online_gantt_ps.png?900|}}
-Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului. +
-</​note>​+
  
 ===== Bibliografie/​Resurse ===== ===== Bibliografie/​Resurse =====
  
 <​note>​ <​note>​
-Listă cu documente, datasheet-uri,​ resurse Internet ​folosite, eventual grupate pe **Resurse ​Software** şi **Resurse Hardware**.+Biblioteci ​folosite
 +  ​[[https://​github.com/​adafruit/​Adafruit-GFX-Library|Adafruit-GFX-Library]] 
 + 
 + 
 +Resurse
 +  ​[[https://​youtu.be/​BKm45Az02YE?​si=kuBboYrFiNe45DiF|The Insane Engineering of the Gameboy]]
 </​note>​ </​note>​
  
 <​html><​a class="​media mediafile mf_pdf"​ href="?​do=export_pdf">​Export to PDF</​a></​html>​ <​html><​a class="​media mediafile mf_pdf"​ href="?​do=export_pdf">​Export to PDF</​a></​html>​
  
pm/prj2024/ccontasel/sabin.pocris.1714840766.txt.gz · Last modified: 2024/05/04 19:39 by sabin.pocris
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0