This is an old revision of the document!
Proiectul meu dorește să implementeze clasicul joc Flappy Bird folosind o plăcuță Arduino.
Inițial, jocul Flappy Bird a fost creat pentru platforme mobile. Scopul său este să faci o pasăre să treacă prin spațiul dintre două tuburi, prin activarea touchscreen-ului, care face pasărea să zboare în sus. Când jucătorul pierde, se afișează pe ecran punctajul obținut. Este un joc de mare dificultate, care cere răbdare și atenție.
Proiectul va folosi un LCD display care va afișa jocul propriu-zis. Pasărea este ghidată de un buton care, prin acțiunea sa, va face pasărea să zboare din ce in ce mai sus. În momentul în care se pierde jocul, jucătorul va primi o notificare pe telefon cu scorul obținut folosind un modul Bluetooth.
Ideea jocului nu este nouă, însă eu am dorit sa îl implementez deoarece mi se pare un joc distractiv. Eu în general sunt pasionată de crearea de jocuri, astfel că proiectul va îmbina două aspecte care îmi plac: programarea de jocuri și crearea de circuite.
La momentul conectării la sursa de alimentare, va apărea pe LCD interfața inițială a jocului, reprezentată de un background și un buton pe care scrie “Start Game”. Jucătorul va apăsa pe butonul fizic pentru a începe jocul, care va determina acțiunea pe ecran a butonului “Start Game”.
Va dispărea butonul de pe ecran si va apărea pasărea. Urmează un mini tutorial care indică jucătorului că acțiunea de a ridica pasărea se face din butonul fizic. La apăsarea butonului, jucătorul va putea face pasărea să zboare mai sus, puțin câte puțin. După tutorial, încep să apară obstacolele, adică o secvență de perechi de tuburi care au un spațiu între ele. Scopul jocului este ca pasărea să treaca prin spațiul dintre tuburi, ca în jocul original. Scorul obținut se va afișa pe ecran cât timp jocul continuă.
Jucătorul pierde atunci când pasărea se va ciocni de unul dintre cele două tuburi. În acest moment, jucătorul va primi o notificare pe telefonul său mobil cu scorul obținut, iar pe ecran va apărea text “Game Over” și un buton pe care scrie “OK”. Pentru a ieși din acel modul, jucătorul trebuie să apese pe butonul fizic, care va determina acțiunea pe ecran a butonului “OK”.
Jocul revine la meniul principal, iar jucătorul poate începe să se joace din nou.
Diagrama de flow a aplicației
Lista de piese folosite:
Am adăugat mai jos datasheet-uri pentru componente în secțiunea Bibliografie/Resurse
Exemplu de scheme electrice care conțin componente din cadrul proiectului:
Schema pentru plăcuța Arduino conectată la display LCD și la un buton
Schema pentru plăcuța Arduino conectată la un modul Bluetooth HC-05
Schema electrică a proiectului meu
Descriere pini folosiți
Circuitul meu în acest moment
Concepte folosite din cadrul laboratorului:
Pentru programarea propriu-zisă a proiectului, voi folosi Arduino IDE.
Pentru interfața grafică, voi folosi biblioteca Adafruit GFX Graphics Library și Adafruit ILI9341 (corespunzătoare driver-ului LCD-ului meu).
Pentru aplicația mobilă prin care transmit scorul, am folosit MIT App Inventor, care îți permite să faci aplicații mobile simple.
Funcții din cadrul codului
1. Setup - se ocupa cu setarea inițială a elementelor jocului, cum ar fi highscore-ul, butonul, precum și pagina principală a jocului, ce conține un buton de start și titlul jocului Flappy Bird
2. Loop - se ocupă de derularea jocului propriu-zis, ce cuprinde trecerea de la meniul principal la joc, animațiile păsării și ale turnurilor, precum si calcularea scorului si detectiei de ciocnire
3. drawLoop - este cea unde se creează animația păsării și a turnurilor
4. checkCollision - se detectează ciocniri cu solul și cu turnuri și oprește jocul dacă pasărea se ciocneste
Rezultatele nu sunt tocmai așteptate… Din păcate jocul merge destul de greu, însă este funcțional, cu o grafică bună și care nu prezintă erori.
Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.
Link github: https://github.com/MariaAC2/Proiect-PM-Flappy-Bird
Grafic Gantt pentru a seta țelurile proiectului
Țeluri personale de atins în cadrul proiectului:
Update-uri proiect
19.05 - am adăugat documentația pentru hardware design, incluzând o schemă electrică ce are toate componentele folosite de mine, precum și descrierea fiecărui pin folosit
19.05 - am făcut conexiunea la Bluetooth pe care o testez prin intermediul unei aplicații mobile create de mine
20.05 - am adăugat butonul și un led care testează că acesta funcționează
25.05 - am creat un repository cu proiectul în care am inclus funcționalitatea jocului
Informații generale
Hardware design
Link-uri pentru schemele electrice:
Software folosit în crearea schemelor electrice:
Resurse pentru datasheet-urile componentelor:
Software design