Caffeino

Introducere

Acest proiect presupune crearea unui aparat de cafea care primind o cană cu apă o încălzește, adaugă cafea solubilă și o amestecă pentru a obține rapid o băutură delicioasă.

Intenția de la care a pornit proiectul este reducerea timpului petrecut în bucătărie dimineața, acesta fiind potrivit pentru toți studenții care au nevoie de puțin ajutor ca să se trezească și să ajungă la timp la cursul de la 8. Pentru cei cărora nu le place cafeaua solubilă, aceasta poate fi substituită cu ciocolată caldă pentru o băutură călduroasă în lunile reci.

Descriere generală

La apăsarea butonului va începe procesul de pregătire a cafelei.

  • Primul pas este încălzirea apei: va fi activat un servo care va introduce termoplonjonul în apă, iar acesta va fi pornit cu ajutorul unui releu. Senzorul de temperatură va monitoriza temperatura până se atinge cea dorită, moment în care termoplonjonul va fi oprit și scos din apă.
  • Al doilea pas este introducerea cafelei: un servo lasă să cadă o cantitate potrivită de cafea solubilă în cană.
  • Al treilea și ultimul pas este amestecarea: ultimul servo introduce în apă un capăt de amestecat care va fi acționat de un mic motor DC pentru câteva secunde și scos la final.

Ecranul LCD, care comunică prin I2C cu Arduino, afișează la care dintre cei 3 pași se află aparatul și când poate fi înlăturată cana.

Hardware Design

Componente necesare:

  • 1x Arduino Uno
  • 1x element de incalzire (termoplonjon)
  • 1x releu
  • 1x LCD cu modul I2C
  • 1x senzor de temperatura
  • 3x servo motoare
  • 1x motor DC

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2024/ccontasel/laura.misicu.txt · Last modified: 2024/05/05 22:12 by laura.misicu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0