This is an old revision of the document!
Dobre Emilia Iliana 333CB
Snake Game 🐍
Introducere
Proiectul meu, Snake Game, este o reinterpretare a clasicului joc Snake, conceput să ofere divertisment și nostalgie. Jucătorul controlează un șarpe într-un mediu închis, cu scopul de a mânca bucăți de “hrană” care apar aleatoriu pe o matrice LED de 8×8. Cu fiecare bucată de hrană consumată, șarpele crește în lungime, iar jocul devine progresiv mai dificil. Obiectivul este să acumulezi cât mai multe puncte posibil, evitând coliziunea cu propriul corp al șarpelui.
Inspirat de jocurile arcade clasice, acest proiect combină nostalgia jocurilor retro cu tehnologia modernă Arduino, oferind o experiență simplă, dar captivantă, accesibilă oricărui entuziast de jocuri sau hobbyist de electronică.
Descriere generală
Proiectul este construit pe o platformă Arduino UNO și utilizează un modul MAX7219 Dot Matrix 8×8 pentru afișarea vizuală a jocului. Controlul șarpelui se face prin intermediul unui joystick care permite mișcarea în sus, jos, stânga sau dreapta.
Șarpele în sine este reprezentat pe matricea de LED-uri ca o serie de lumini aprinse consecutive, care corespund lungimii sale. Lungimea șarpelui crește de fiecare dată când consumă o bucată de “hrană”, care este reprezentată de un LED aprins într-o locație aleatoare pe matrice. Pe măsură ce jucătorul dirijează șarpele prin intermediul joystick-ului, LED-urile care reprezintă corpul șarpelui se aprind și se sting în secvență, reconfigurându-se pentru a ilustra mișcarea acestuia pe matrice. Astfel, când șarpele se mișcă, LED-urile vechi se sting și cele noi se aprind în direcția mișcării.
Hardware Design
Lista piese:
Arduino UNO: Placa principală care va rula codul jocului.
Modul MAX7219 Dot Matrix 8×8: Va afișa starea jocului, inclusiv poziția șarpelui și mâncarea.
Joystick Analogic:
Cabluri de Conectare
3 rezistente de 220
led rgb
Breadboard
Schema hardware:
Schema electrica:
Testare functionalitate:
Software Design
Mediu de dezvoltare:
Biblioteci Utilizate
LedControl: Aceasta bibliotecă este esențială pentru controlul modulului MAX7219 Dot Matrix. Permite manipularea ușoară a LED-urilor pe matrice, inclusiv aprinderea și stingerea acestora, ceea ce este crucial pentru vizualizarea șarpelui și a mâncării în joc.
Descrierea Codului Aplicației (Firmware)
Inițializarea Sistemului: Configurarea pinilor folosiți, inițializarea matricei de LED-uri și stabilirea stării inițiale a jocului.
Logica Jocului: Implementarea mecanicii de bază a jocului Snake. Aceasta include mișcarea șarpelui, consumul mâncării, creșterea în lungime, și gestionarea coliziunilor cu marginile matricei sau cu corpul șarpelui.
Controlul Utilizatorului: Citirea inputurilor de la joystick pentru a determina direcția de mișcare a șarpelui.
Afisarea Stării Jocului: Actualizarea continuă a matricei de LED-uri pentru a reflecta poziția șarpelui și a mâncării pe matrice.
Gestionarea Sfârșitului Jocului: Detectarea condițiilor de terminare a jocului și afișarea unui mesaj sau efect corespunzător pe matricea de LED-uri.
Algoritmi și Structuri Propuse
Algoritmul de Mișcare a Șarpelui: Un algoritm simplu de coadă care reține coordonatele segmentelor corpului șarpelui.
Generarea Aleatoare a Mâncării: Un mecanism pentru plasarea aleatorie a mâncării pe matrice, asigurându-se că aceasta nu apare pe corpul șarpelui.
Rezultate Obţinute
Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.
Concluzii
Download
Jurnal
24.04.2024: Alegere tema proiect
01.05.2024: Cumparare componente
05.05.2024: Scriere documentatie
17.05.2024: Creare repo github
17.05.2024: Adaugare sectiuni lipsa
TODO:
Bibliografie/Resurse
Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe *Resurse Software* şi *Resurse Hardware*.
Export to PDF