Joc de memorie cu lumini

Introducere

  • de la ce idee am pornit
  • ce face

De unde a pornit ideea

Ideea a pornit de la jocul de repetarea notelor muzicale in care player-ul trebuie sa apese pe “clape” in momentul si pozitia in care ele apar pe ecran. Aceast joc presupunea controlarea prin touch, nefiind utilizate butoane sau o consola.

Ce face

La inceputul jocului led-urile se vor aprinde concomitent pentru a semnala start-ul, apoi jucatorul va trebui sa apese oricare dintre butoane pentru a incepe. Tot jocul vor aparea o serie de culori de lungimi crescatoare (1, 2, 3 …) in cazul in care player-ul ghiceste runda asta. Daca player-ul greseste jocul scoate un sunet si se da restart. La fiecare apasare de button este declansat buzzer-ul. De asemenea, acesta face un sunet si in momentul in care este gresita secventa de culori. Ecranul lcd va tine cont de punctaj (de cate ori consecutiv va fi introdusa corect secventa).

Desi este un joc simplu, el poate capta atentia cuiva. Dupa cum stim, chiar si cele mai simple jocuri pot crea dependenta.

Descriere Generala

Proiectul presupune 4 led-uri, 4 butoane, un buzzer si un ecran lcd. Fiecare buton este conectat la led-ul de culoare corespunzatoare, apasarea acestuia ducand la aprinderea culorii.

La inceput led-urile se aprind concomitent pentru a semnala start-ul, si este necesara apasarea oricarui din butoane pentru a incepe. Buzzer-ul este declansat la apasarea unui buton sau la gresirea unei secvente. Dupa fiecare secventa introdusa corect lcd va afisa numarul de reusite de pana acum.

Schema bloc

Hardware Design

  • lista piese
  • scheme electrice
  • diagrama de semnal

Lista de piese

  • 1 x Arduino Uno R3
  • 1 x Cablu USB pentru alimentare
  • 4 x butoane
  • rezistoare si fire
  • 4 x butoane
  • 1 x buzzer
  • 1 x ecran lcd I2c

Schema Electrica

Proiectul meu in acest moment

Partea de joc propriu-zisa este implementata, urmand sa adaug ecranul lcd unde se va afisa scorul.

Mod de joc

La inceput luminile se vor aprinde pe rand. In momentul apasarii oricarui buton jocul incepe. Cand player-ul nimereste pattern-ul se va auzi un sunet si urmatorul pattern va fi cu 1 mai lung. Daca nu este apasat un buton in maxim 5 secunde sau se apasa butonul gresit, jocul se restarteaza. Dupa adaugarea ecranului lcd, acesta va tine cont de numarul de runde consecutive castigate.

In video am exemplificat si cele 2 moduri prin care poti pierde

Contorizarea scorului

Concepte folosite din cadrul laboratorului

  • GPIO - butoane si led-uri
  • pwm - buzzer
  • timers - delays si timeouts

Software Design

Pentru programarea proiectului voi folosi Arduino IDE, folosind in special proiectele exemplu puse la dispozitie de aplicatie.

Rezultat obtinut

Jocul functioneaza, singurul lucru la care mai trebuie lucrat este tonul buzzer-ului pentru a suna mai bine.

Jurnal

telurile proiectului

  • Conceperea ideii → 1-5 mai
  • Completare Wiki introducere + idee generala → 5-19 mai
  • adaugare lista de componente hardware + schema bloc → 19 mai
  • implementare hardware → 18-20 mai
  • adaugat lcd → 23 mai
  • immplementare software → 23-25 mai

Bibliografie/Resurse

Cod
pm/prj2024/ccontasel/elena.mateica.txt · Last modified: 2024/05/25 22:16 by elena.mateica
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0