This is an old revision of the document!
Parcare supraetajată cu barieră și lift
Șerban Dragoș-Andrei, 332CB
Introducere
Proiectul meu constă într-o parcare supraetajată ce utilizează o barieră controlată prin senzori de obstacole și un lift controlat prin butoane. Senzorii de obstacole sunt folosiți pentru a detecta mașinile atunci când vor să intre sau să iasă din parcare, iar butoanele controlează mișcarea liftului și nivelul la care urcă sau coboară.
Scopul proiectului este de a optimiza utilizarea spațiului de parcare. Prin intermediul sistemului de tip elevator, este optimizat spațiul folosit, iar bariera ce se ridică automat ajută la reducerea timpului pentru utilizatorii parcării și contorizează câte mașini sunt prezente în parcare în fiecare moment.
Am pornit de la ideea că oamenii folosesc mașina personală din ce în ce mai mult, iar locurile de parcare par să nu fie niciodată suficiente. Așadar, mi-am propus să fac un sistem de parcare automatizat și inteligent, care să fie ușor de utilizat și optim.
Acest sistem este util pentru noi deoarece aduce beneficii în ceea ce privește gestionarea locurilor de parcare și a spațiului disponibil pentru acestea, este ușor de folosit și automatizat, aplică concepte și tehnologii moderne pentru a rezolva o problemă importantă a oamenilor și pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor.
Descriere generală
Schemă bloc
Senzorii de obstacole IR detectează trecerea unei mașini și se vor folosi întreruperi pentru a permite programului să răspundă imediat. Aceștia se află de o parte și de alta a barierei. Bariera este controlată de un servomotor, iar aceasta se deschide când unul din senzori detectează mișcare.
Sistemul elevator este controlat din butoane. Acesta urcă și coboară cu ajutorul unui servomotor. LED-ul are diferite intensități ale luminii în funcție de nivelul unde se află liftul: superior sau inferior (PWM). Cu ajutorul display-ului cu I2C afișez activitatea curentă a parcării: înălțimea la care se află liftul (calculată aproximativ cu ajutorul senzorului ultrasonic) sau câte mașini au intrat în parcare.
Ținte de performanță: timpul de reacție al barierei (aceasta se va ridica rapid, în mai puțin de o secundă de la detectarea mașinii), precizia senzorilor de obstacole (mașinile în miniatură sunt detectate la o distanță de aproximativ 5 cm de barieră), acuratețea afișării informațiilor.
Hardware Design
Componente:
1 X Arduino Uno
2 X Senzor IR
1 X Senzor ultrasonic
1 X Servomotor de rotație pozițională
1 X Servomotor de rotație continuă
1 X Display LCD cu I2C
1 X Breadboard
2 X Butoane
1 X LED
Fire de legătură + Rezistențe
Schemă electrică:
Software Design
mediu de dezvoltare Arduino IDE
concepte folosite: GPIO, întreruperi, PWM, I2C
biblioteci utilizate: Servo.h (pentru a controla cele două servomotoare), Wire.h (pentru comunicarea I2C), LiquidCrystal_I2C.h (pentru display), PinChangeInterrupt.h (pentru a crea întreruperi pe pinii care nu suportă întreruperi hardware în mod nativ)
(etapa 3) surse şi funcţii implementate
Rezultate Obţinute
Concluzii
Download
Jurnal
Grafic Gant pentru descrierea sarcinilor
Bibliografie/Resurse
Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.
Export to PDF