Cub LED cu efecte vizuale si timer

Introducere

Acest proiect consista intr-un cub 3x3x3 de LED-uri in care are atat rol estetic(prin efecte si animatii), cat si unul functional(de timer, avand un buzzer), fiind un accesoriu estetic si util, putand avea un rol de lampa, alarma sau party gimmick:)

Descriere

Produsul va consista dintr-un cub led cu o multitudine de butoane cu diferite functionalitati:

  • Schimbare animatie LED-uri
  • Setare timer(cu un buton, adaugand anumit timp la timer, afisand pe un 7-Segment digit display)
  • Anulare timer(anuland fie timerul existent, sau buzzer-ul de a fost activat)

Hardware

In realizarea acestui proiect o sa folosesc urmatoarele componente:

  • Placuta Arduino UNO(sau compatibila)
  • LED-uri(multicolore sau monocrome)
  • Fire
  • Butoane
  • Kit Lipit
  • Fludor
  • Releuri(posibil)
  • Rezistente
  • Breadboard(de testare)
  • Butoane
  • Buzzer
  • 7 segment digit diplay
  • Shift Register(eventual pentru minimizarea numarului de pini folositi)

Documentatie

Pentru implementarea timer-ului voi folosi un 4 digit 7-segment display ca sa arat timpul ramas, impreuna cu 2 shift register-uri pentru a reduce numarul de pini folositi. Odata ce timer-ul ajunge la 0, un buzzer va suna(eventual cu o anumita melodie, folosind PWM). Voi folosi, de asemenea butoane pentru a da comenzi timer-ului.

Pentru cubul de led-uri, initial va trebui lipit si dupa aceea, voi folosi din nou shift register-uri pentru a reduce numarul de pini folositi, avand in vedere ca Arduino UNO are un numar destul de mic de pini programabili

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

  • 10 Mai 2024: Achizitionare piese
  • 15 Mai 2024: Creare pagina wiki
  • 18 Mai 2024: Asamblare timer
  • 24 Mai 2024: Asamblare cub LED

Bibliografie/Resurse

pm/prj2024/ccontasel/alexandru.buca.txt · Last modified: 2024/05/26 00:04 by alexandru.buca
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0