This is an old revision of the document!


Spotify Remote Controller

Introducere

  • Autor: Cosmina Mihoreanu
  • Grupă: 334CB

În proiectul de față îmi propun implementarea unui controller remote pentru player-ul de muzică de pe Spotify. Dispozitivul se va conecta la internet și va comunica cu Spotify pentru a controla diverse aspecte ale player-ului curent. Controlul se va face printr-o suită de butoane, din care se va putea pune pauză piesei curente, se va putea da play în continuare, skip forward sau backward în playlistul curent, seta starea de shuffle și controla volumul. Se va putea alege și un mod de funcționare în care volumul este ajustat automat în funcție de zgomotul din jur.

Scopul principal al proiectului este de a ușura interacțiunea cu Spotify, reducând-o la câteva butoane cu cele mai importante funcții. Astfel, nu mai este nevoie să accesezi dispozitivul pe care asculți muzică de fiecare dată când vrei să controlezi starea player-ului curent. Ideea provine tocmai din dorința de a avea o astfel de soluție de control centralizată pentru uzul personal, pentru a elimina pe cât posibil nevoia de a tot naviga continuu între ceea ce lucrez și player-ul de muzică. Din aceleași motive consider că proiectul ar fi util pentru persoanele care sunt obișnuite să asculte des muzică în timp ce se ocupă și de alte activități.

Descriere generală

Proiectul va cuprinde modulele reprezentate, la modul general, în schema bloc de mai jos.

Piesa centrală a sistemului este placa de dezvoltare ESP32, montată pe o placă de expansiune pentru creșterea numărului de pini GPIO disponibili. Prin acești pini placa va primi input de la o suită de butoane care sunt acționate de utilizator pentru controlul dispozitivului. Acțiunile disponibile vor fi cele de bază pentru controlul unui player de muzică: on/off, pauză, play, skip înainte și înapoi, modificare status shuffle, ajustare volum și activare a modului de ajustare automată a volumului pe baza inputului analog primit de la un senzor de sunet cu microfon, conectat la ESP32.

Placa va comunica prin protocolul SPI cu un ecran LCD spre care va trimite date despre starea curentă a player-ului: vor fi afișate titlul și numele artistului, precum și timpul de redare la care s-a ajuns în orice moment.

Pentru toate informațiile și funcționalitățile implementate pe placă, aceasta se va conecta la o rețea Wi-Fi disponibilă și se va autentifica și comunica prin request-uri HTTP cu API-ul Spotify. Muzica disponibilă este, desigur, cea asociată user-ului pentru care se face autentificarea.

Hardware Design

Aici puneţi tot ce ţine de hardware design:

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2024/azamfir/cosmina.mihoreanu.1714758561.txt.gz · Last modified: 2024/05/03 20:49 by cosmina.mihoreanu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0