Sound Sistem

Introducere

Descriere Generală Proiectul este un sistem de lumini controlat de un microcontroler Arduino, conceput pentru a răspunde la sunet. Sistemul este ideal pentru utilizarea în scenografii, spectacole sau decoruri interactive, unde lumina trebuie să fie sincronizată cu muzica sau alte sunete ambientale.

Componente Utilizate Arduino Uno: Platforma principală pentru controlul tuturor componentelor. LED-uri: Iluminare de bază, care se aprinde și se stinge în funcție de sunet. Matrice de LED-uri MAX7219: Display grafic pentru a crea diverse efecte luminoase. Diodă Laser: Efect vizual suplimentar pentru a accentua răspunsul la sunet. Rezistoare: Protejează LED-urile și asigură funcționarea corectă a circuitelor. Senzor de Sunet: Detectează sunetele ambientale și trimite semnalul către Arduino. Fire de Conexiune și Breadboard: Pentru realizarea conexiunilor electrice.

Descriere generală

Senzor de Sunet -Detectează variațiile acustice din mediul înconjurător și trimite semnale digitale către Arduino.

Arduino: -Primește semnalul de la senzorul de sunet și controlează toate componentele luminoase (LED-uri, dioda laser și matricea de LED-uri MAX7219) în funcție de sunetul detectat.

LED-uri: -LED-urile sunt conectate la pini digitali ai Arduino și se aprind sau se sting în funcție de sunet.

Diodă Laser: -Conectată la un pin digital al Arduino, se activează în funcție de sunet, oferind un efect vizual suplimentar.

Matrice de LED-uri MAX7219: -Conectată la Arduino, afișează diferite animații și efecte luminoase sincronizate cu sunetul detectat.

Hardware Design

Componente Utilizate Arduino Uno: Platforma principală pentru controlul tuturor componentelor. LED-uri: Iluminare de bază, care se aprinde și se stinge în funcție de sunet. Matrice de LED-uri MAX7219: Display grafic pentru a crea diverse efecte luminoase. Diodă Laser: Efect vizual suplimentar pentru a accentua răspunsul la sunet. Rezistoare: Protejează LED-urile și asigură funcționarea corectă a circuitelor. Senzor de Sunet: Detectează sunetele ambientale și trimite semnalul către Arduino. Fire de Conexiune și Breadboard: Pentru realizarea conexiunilor electrice.

botea2.pdf

Software Design

Design Software pentru Sistemul de Lumini Responsiv la Sunet Mediul de Dezvoltare Mediul de dezvoltare folosit pentru acest proiect este Arduino IDE, care oferă o platformă ușor de utilizat pentru scrierea, compilarea și încărcarea codului pe placa Arduino Uno.

Biblioteci și Surse Terțe Biblioteca LedControl: Folosită pentru a controla matricea de LED-uri MAX7219, simplificând comunicarea și oferind funcții pentru controlul LED-urilor individuale sau a rândurilor/coloanelor întregi.

#include <LedControl.h> #include <Parola.h> Algoritmi și Structuri Algoritmul de bază implică citirea valorilor analogice de la senzorul de sunet, compararea acestora cu pragurile predefinite și controlul componentelor de iluminat pe baza acestei comparații. Codul este structurat în jurul funcțiilor setup și loop.

Inițializare: În funcția setup, toate componentele necesare sunt inițializate, inclusiv stabilirea modurilor de pini pentru LED-uri și matricea MAX7219, precum și inițializarea comunicării seriale pentru depanare.

Bucle Principale: Funcția loop citește continuu valorile senzorului și controlează LED-urile și matricea de LED-uri pe baza acestor citiri.

Funcții Implementate și Descrierea Codului Inițializare și Setare

botea.txt

În funcția loop, valoarea senzorului este citită folosind analogRead(), iar valoarea este afișată pe monitorul serial. Dacă valoarea senzorului depășește pragul predefinit, toate LED-urile sunt aprinse, iar matricea MAX7219 afișează un model. Dacă valoarea este sub prag, LED-urile și matricea sunt stinse.

===== Rezultate Obţinute =====

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

===== Concluzii =====

===== Download =====

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

===== Jurnal =====

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

===== Bibliografie/Resurse =====

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

pm/prj2024/avaduva/stefan.botea.txt · Last modified: 2024/05/27 02:07 by stefan.botea
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0