This is an old revision of the document!
Smart Greenhouse
Introducere
Proiectul intentioneaza sa faca cresterea si ingrijirea plantelor mai usoara, prin mentinerea factorilor optimi pentru bunastarea acestora, intr-un mediu controlat si automatizat. Probleme precum udarea prea des sau prea rar a plantelor vor fi inlaturate, deoarece proiectul va avea grija sa mentina umiditatea ideala a solului, dar va controla si nivelul de lumina si temperatura din interiorul serei. Acest proiect este perfect pentru iubitorii de natura care, din diferite motive, nu pot oferi un mediu perfect pentru ingrijire, dar totusi viseaza sa creasca propriile plante.
Descriere generală
Folosindu-se de datele oferite de un senzor de umiditate a solului, proiectul va decide daca plantele necesita apa si va porni un sistem de irigare daca solul este uscat. Cu ajutorul unui senzor de temperatura, daca gradele sunt crescute in interiorul serei, usile serei se vor deschide printr-un sistem actionat de un servomotor. In plus, pe baza informatiilor primite de la un senzor de luminozitate, va decide daca plantele necesita lumina in plus si, in situatia aceasta, va porni o banda de LEDuri.
Hardware Design
Lista pieselor necesare:
Placa de dezvoltare Arduino Uno
Modul cu senzor de umiditate a solului
Senzor de temperatura DHT11
Modul cu fotorezistor
Pompa de apa
Releu
Banda de LEDuri WS2812
Micro servomotor 9g
Fire
Rezistente
Baterie pentru alimentarea pompei de apa
Schema electrica:
Cablajul proiectului:
Conectarea pinilor:
Pinul A0 al placii Arduino este conectat la senzorul de umiditate a solului intrucat acesta intoarce date in format analog.
Pinul D2 este conectat la senzorul de temperatura DHT11, care intoarce date in format digital.
Pinul D7 este conectat la modulul photorezistor, care intoarce date digitale.
Pinul D9 este conectat la servomotor, care functioneaza prin semnal PWM.
Pinul D11 este conectat la (banda) de LED-uri, care pot fi comandate prin semnal PWM.
Pinul D13 este conectat la releu, care actioneaza pompa de apa.
Functionarea unei componente din proiect:
In videoclipul acesta demonstrez functionalitatea modulului cu fotorezistor. Atunci cand pe suprafata fotorezistorului cade lumina, banda LED este stinsa, iar atunci cand nu primeste suficienta lumina, se aprind LEDurile.
Software Design
Descrierea codului aplicaţiei (firmware):
mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
(etapa 3) surse şi funcţii implementate
Rezultate Obţinute
Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.
Concluzii
Download
O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună

.
Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.
Jurnal
Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.
Bibliografie/Resurse
Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.
Export to PDF