This is an old revision of the document!


There-Mini

Introducere

Proiectul meu constă într-un sintetizator embedded, controlat printr-un senzor de proximitate. Sintetizatorul va porni de la un număr de arpegiatoare, care funcționează ca preset-uri audio. Pornind de la aceste preset-uri, utilizatorul poate începe să modifice sunetul, folosindu-și mâna. Utilizatorul ciclează prin mai mulți parametri configurabili, apăsând pe niște butoane, și modifică acel parametru prin intermediul senzorului de proximitate.

Spre exemplu, să zicem că sistemul se află în starea în care parametrul ce poate fi modificat este volumul. Dacă utilizatorul apropie degetul/mâna de senzor, volumul crește, iar dacă îl depărtează, volumul scade.

Parametri configurabili ai sintetizatorului sunt:

  • volum
  • frecvență sonoră (pitch)
  • viteză
  • efecte (delay, phaser, flanger, reverb etc.)

Scopul sintetizatorului este de a îmi oferi oportunitatea să experimentez cu un proiect de inginerie de sunet. Am vrut să creez un fel de sandbox, într-un mediu embedded, pentru parametrizarea și modificarea diferitelor aspecte ale undelor sonore.

Conceptual, am pornit de la ideea tereminului (poză mai jos), care, funcțional, se comportă similar cu proiectul meu. Structural însă, tereminul emite sunet prin interferența cu câmpul electromagnetic, fenomen pur analogic. Proiectul meu este strict digital.

Proiectul mi se pare util din două motive principale:

  1. Este o “jucărie” foarte fun ce oferă oportunitatea de a crea o infinitate de sunete.
  2. Nu am observat să se pună accentul, până acum, la facultate pe concepte tangente ingineriei de sunet, așa că am vrut să experimentez în domeniu pe cont propriu.

etherwave_grain_blue1.jpg

Descriere generală

Arhitectura sistemului este destul de simplă. Un microcontroller specializat pentru a crea sintetizatoare preia date de la un senzor de proximitate și un set de butoane tactile și redă sunet către un difuzor. De asemenea, starea programului este afișată pe un display LCD, indicând utilizatorului parametrul curent.

Hardware Design

Listă Componente

Schemă Electrică

Notă: Deoarece schematicul full e destul de blurat, am atașat o poză cu zoom pe conexiunile către uC. Am scris de mână ce reprezintă conexiunile care ies din cadrul schematicului mărit.

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2024/avaduva/andrei.serban1608.1716161993.txt.gz · Last modified: 2024/05/20 02:39 by andrei.serban1608
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0