Launchpad Muzical
Introducere
Launchpad-ul muzical Arduino este un dispozitiv interactiv ce permite utilizatorului să creeze și să mixeze muzică în timp real. Cu ajutorul a 36 de comutatoare tactile și LED-uri WS2812, acest launchpad oferă o platformă plină de culoare pentru exprimarea creativității muzicale.
Scopul este de a oferi o modalitate accesibilă și distractivă pentru pasionații de muzică și tehnologie de a experimenta cu producția muzicală și interacțiunea cu dispozitive electronice.
Ideea a pornit tocmai de la o dorință personală de a combina pasiunea pentru muzică cu tehnologia Arduino. Am fost inspirată de popularitatea launchpad-urilor muzicale și am dorit să creez o versiune personalizată și accesibilă.
Cred că acest launchpad muzical Arduino este util atât pentru începători (eu), care pot învăța noțiuni de bază de programare și electronice într-un mod interactiv și distractiv, cât și pentru pasionații de muzică experimentați (sau începători - tot eu), care pot folosi dispozitivul pentru a crea și a interpreta muzică în moduri noi și inovatoare. Acest proiect reprezintă o oportunitate de a explora tehnologia Arduino și de a contribui la comunitatea creativă și tehnologică.
Descriere generală
Hardware Design
Hardware: Arduino Nano este creierul proiectului, care primește semnale de la butoanele tactile și controlează LED-urile WS2812.
Software: Arduino Nano rulează codul programat pentru a interpreta intrările de la butoane și pentru a controla LED-urile în funcție de acțiunile utilizatorului.
Hardware: Aceste butoane sunt utilizate pentru a introduce comenzi și interacțiuni de la utilizator.
Software: Arduino citeste starea butoanelor și inițiază acțiunile corespunzătoare în funcție de butonul apăsat.
Hardware: Aceste LED-uri sunt folosite pentru a oferi feedback vizual utilizatorului și pentru a indica starea butoanelor sau pentru a crea modele luminoase pentru efecte vizuale.
Software: Arduino controlează culorile LED-urilor în funcție de acțiunile utilizatorului sau de alte evenimente din program.
Hardware: Diodele sunt utilizate pentru a preveni deteriorarea butoanelor și a Arduino-ului în cazul în care apar tensiuni inversate sau de supratensiune.
Software: Nu interacționează direct cu software-ul, dar protejează componentele hardware.
Hardware: Plăcile de perfboard sunt utilizate pentru a monta și a conecta butoanele, LED-urile și diodele într-o configurație fizică.
Software: Nu interacționează direct cu software-ul, dar asigură o platformă fizică pentru conectarea componentelor.
-
diagrame de semnal
rezultatele simulării
Software Design
Descrierea codului aplicaţiei (firmware):
mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
(etapa 3) surse şi funcţii implementate
Rezultate Obţinute
Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.
Concluzii
Download
O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună
.
Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.
Jurnal
Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.
Bibliografie/Resurse
Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.
Export to PDF