This is an old revision of the document!


Flame Fighter

Introducere

Flame Fighter detectează și stinge automat incendiile. Atunci când sistemul identifică semnale de foc, acesta emite un sunet de alarmă și declanșează un jet de apă pentru a îl stinge.

Scopul proiectului este acela de a oferi o soluție eficientă pentru a stinge focul, reducând astfel riscurile de rănire al celor din jur. Acesta poate fi utilizat atât pentru case, pentru autobuze, pentru grădinițe , scoli și la locurile de munca.

Ideea a pornit de la dorința de a crea un sistem de stingere a incendiilor care să fie independent și automat, oferind astfel mai multa siguranță în cazul izbucnirii unui incendiu, mai ales în momentele când nu este nimeni prezent sa îl stingă.

Asigură o protecție suplimentară, intervenind rapid pentru a stinge flăcările. Acest lucru poate salva vieți și reduce semnificativ pierderile materiale.

Descriere generală

Senzorul de foc detectează prezența flăcărilor și transmite un semnal către Arduino UNO. Arduino UNO procesează semnalul de la senzor și activează Relay Module. Relay Module controlează atât Buzzer-ul care creează semnalul de alarma, cât și Water Pump pentru a stinge focul. Bateriile reîncărcabile furnizează energia necesară pentru întregul sistem, alimentând Relay Module, Buzzer, și Water Pump, respectiv Arduino UNO.

Hardware Design

Lista de piese

  1. Flame Sensor Module LM393
  2. Arduino Uno
  3. Buzzer
  4. Pipe 1m
  5. Water Pump
  6. Relay Module 5V - 1 Channel
  7. 2 x Rechargeable Battery

Schema Electrica

Componente și rolul lor

Arduino Uno:

  • Coordoneaza funcționarea întregului sistem pe baza programului încărcat pe acesta. De aici pleacă semnalele pentru controlul celorlalte dispozitive. Furnizează tensiune pentru Relay Module și Flame Sensor.

Flame Sensor:

  • Acesta detectează radiația infraroșie și transmite semnale la Arduino, pe baza detecției flăcării.

Rechargeable Battery:

  • Surse de alimentare a circuitului:
    BT1:
    Tensiune pentru motorul DC și Buzzer.
    BT2:
    Alimentare principală pentru placa Arduino.  

Water Pump:

  • Porneste pompa de apă.

Buzzer:

  • Emite un sunet pentru a semnala detectarea flăcărilor.

Relay Module:

  • Permite controlul pompei de apă și al Buzzer-ului prin semnalele primite de la Arduino.

Pini

Arduino:

     D13: Utilizat pentru a controla modulul de releu. Arduino trimite semnalele pentru activarea/dezactivarea releului
     Vin: Pentru a alimenta placa Arduino cu tensiunea de la baterie (7.4V)
     A0: Pinul A0 este un pin analogic pe Arduino care poate citi semnale digitale de la senzorul de flacără. 

BT1:

     +7.4V: Conectat la pinul NO al relay-ului
     GND: Conectat la pinul GND

BT2:

     +7.4V: Conectat la pinul VIN al Arduino-ului
     GND: Conectat la pinul GND

Flame Sensor:

     VCC: Conectat la pinul de 3.3V al Arduino-ului pentru alimentare
     GND: Conectat la pinul GND
     DO (Digital Output): Conectat la pinul A0 al Arduino pentru a trimite semnale digitale către Arduino când detectează flăcăra

Motorul DC (M1):

     +: Conectat la pinul COM al relay-ului
     -: Conectat la pinul GND

Buzzer (BZ1):

     +: Conectat la pinul COM al relay-ului
     -: Conectat la pinul GND

Relay Module:

     VCC: Conectat la pinul 5V al Arduino pentru alimentare
     GND: Conectat la pinul GND
     IN: Conectat la pinul digital 13 al Arduino-ului pentru a primi semnale de control (activareași dezactivare relay)
     COM (Common): Conectat la motorul DC și Buzzer. 
     NO (Normally Open): Conectat la pinul + al  bateriei BT1. 

Functionare

Bateria BT2 de 7.4V furnizează tensiune pentru placa Arduino. Modulul releu și senzorul de flacără sunt alimentate prin intermediul pinilor de alimentare ai plăcii Arduino. Dacă senzorul detectează o flacara, el va trimite un semnal digital la pinul A0 al Arduino-ului. Arduino trimite un semnal la pinul 13, activând releul. Când releul este activat, pinul NO conectează motorul și buzzer-ul la la BT1. Astfel se pornește pompa de apă pentru a stinge flacăra și buzzer-ul pentru a declanșa alarma.

Folosirea a doua baterii

BT2 alimentează Arduino. Este nevoie și de bateria BT1 deoarece motorul și buzzer-ul pot consuma mult curent. Bateria BT1 este conectata la pinul NO și furnizează tensiune doar când releul este activ. Astfel Arduino poate controla activarea și dezactivarea buzzer-ului și motorului fără a afecta sursa de alimentare a propriului circuit.

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2024/aungureanu/karla.niculae.1716151711.txt.gz · Last modified: 2024/05/19 23:48 by karla.niculae
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0