This is an old revision of the document!
Etilotest
Introducere
Proiectul constă într-un etilotest care este menit să detecteze cantitatea de alcool din respirație. Mai întâi se va apăsa un buton iar utilizatorul poate incepe să sufle în senzorul de alcool pentru câteva secunde. Apoi pe ecranul LCD va fi afișată valoarea de alcoolemie, iar în funcție de valoare se va aprinde led-ul pe una din culorile verde, galben, rosu. Dacă rezultatul obținut este unul foarte ridicat (roșu), se activează și buzzer-ul.
Ideea a pornit de la etilotestele pe care le folosesc polițiștii in trafic, iar acest proiect este util deoarece poate compara valoarea de alcool obținută cu cea impusă de lege atunci cand ești la volan. În acest fel vom fi convinși că este o idee foarte proastă să ne urcăm la volan dacă am consumat chiar si o cantitate mică de alcool.
Descriere generală
Descriere
Utilizatorul trebuie să apese pe un buton, iar apoi utilizatorul poate sufla în senzorul MQ-3 pentru 5 secunde. Plăcuța Arduino va primi apoi informația și se va afișa cantitatea de alcool resimțită pe ecranul LCD. Totodată se aprinde LED-ul
Verde - pentru valori apropiate de 0
Galben-Portocaliu - pentru valori medii
Rosu - valori ridicate.
Mov - valori foarte ridicate.Acest caz activează și buzzer-ul, nivelul de alcool din aer fiind foarte mare
Schema Bloc
Hardware Design
Aici puneţi tot ce ţine de hardware design:
Lista de piese
- Breadboard
- Arduino Uno R3
- Senzor gaz MQ-3 alcool etanol
- Ecran LCD I2C
- Buzzer pasiv
- Buton
- LED RGB
- Baterie 9V
- 3 rezistente 220 ohmi
- 1 rezistenta 10kOhmi
Software Design
Tool-uri utilizate:
Biblioteci folosite:
Functii:
loop - verifica daca butonul a fost apasat. Daca da, se va astepta un numar prestabilit de secunde (10) pentru ca senzorul MQ-3 sa se incalzeasca, pentru ca rezultatul sa fie unul cat mai aproape de realitate. Dupa ce a trecut timpul, senzorul va masura pentru 5 secunde cantitatea de alcool din aer (pentru testare am apropiat o sticla de bautura/spirt sau chiar parfum de senzor). Dupa cele 5 secunde va fi afisat procentajul final de alcool resimtit alaturi de un mesaj sugestiv, led-ul va lumina in culoarea respectiva, iar daca valoarea este una mare se va auzi si buzzer-ul.
interpolate(float value, float start1, float end1, float start2, float end2) - realizeaza interpolarea a 2 valori
Rezultate Obţinute
Concluzii
Download
Jurnal
Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.
Bibliografie/Resurse
Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.
Export to PDF