This is an old revision of the document!


Etilotest

Introducere

Proiectul constă într-un etilotest care este menit să detecteze cantitatea de alcool din respirație. Mai întâi se va apăsa un buton iar utilizatorul poate incepe să sufle în senzorul de alcool pentru câteva secunde. Apoi pe ecranul LCD va fi afișată valoarea de alcoolemie, iar în funcție de valoare se va aprinde led-ul pe una din culorile verde, galben, rosu. Dacă rezultatul obținut este unul foarte ridicat (roșu), se activează și buzzer-ul.

Ideea a pornit de la etilotestele pe care le folosesc polițiștii in trafic, iar acest proiect este util deoarece poate compara valoarea de alcool obținută cu cea impusă de lege atunci cand ești la volan. În acest fel vom fi convinși că este o idee foarte proastă să ne urcăm la volan dacă am consumat chiar si o cantitate mică de alcool.

Descriere generală

Descriere

Utilizatorul trebuie să apese pe un buton, iar apoi utilizatorul poate sufla în senzorul MQ-3. Plăcuța Arduino va primi apoi informația și se va afișa cantitatea de alcool resimțită pe ecranul LCD. Totodată se aprinde LED-ul

  • Verde - pentru valori apropiate de 0
  • Galben - pentru valori medii
  • Rosu - valori ridicate. Acest caz activează și buzzer-ul, nivelul de alcool din aer fiind foarte mare

Schema Bloc

Hardware Design

Aici puneţi tot ce ţine de hardware design:

Lista de piese
- Breadboard
- Arduino Uno
- Senzor gaz MQ-3 alcool etanol
- Ecran LCD compatibil I2C
- Buzzer pasiv
- Buton
- LED RGB
- Baterie 9V
- 3 rezistente 220 ohmi

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2024/aungureanu/dan_andrei.ionescu.1716053216.txt.gz · Last modified: 2024/05/18 20:26 by dan_andrei.ionescu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0