Mini CNC Plotter

Introducere

Prezentarea pe scurt a proiectului:

* Ce face dispozitivul?

Dispozitivul este un plotter CNC cu 2.5 axe, echipat cu două motoare stepper pe axele X și Y, precum și un servomotor pe axa Z. Axa Z este folosită pentru a controla un pix care este fixat pe axa Y, permițând mișcarea acestuia în sus și în jos pentru a desena sau a trasa pe hârtie conform instrucțiunilor primite.

* Care este scopul dispozitivului?

Scopul dispozitivului este de a oferi o modalitate automată și precisă de a converti imagini/text în desene fizice pe hârtie. Utilizând gcode generat de software-ul specializat (Inkscape), dispozitivul nostru poate urma instrucțiuni detaliate pentru a recrea imagini sau texte.

* Care a fost ideea de la care ați pornit?

Ideea de bază a fost crearea unei soluții accesibile și eficiente pentru transformarea imaginilor în forme fizice. Inspirat din utilitatea imprimantelor 3D și al engraver-elor am adaptat conceptul pentru a crea un plotter capabil să deseneze direct pe hârtie.

* De ce credeți că este util pentru alții și pentru voi?

Acest dispozitiv este util deoarece permite transformarea rapidă și precisă a imaginilor în desene fizice, ceea ce este benefic în educație, inginerie, artă și multe alte domenii. Pentru noi, reprezintă o oportunitate de a inova în câmpul tehnologiei de desen automatizat, oferind o soluție simplă și eficientă pentru nevoi diverse.

Descriere generală

Dispozitivul este practic un dispozitiv CNC cu 2.5 axe, are două motoare stepper pe ambele axe X și Y și un servomotor pe axa Z. Un pix/creion este conectat pe axa Y, iar axa Z este folosită pentru a face pixul sa actioneze în sus și în jos. După cum sugerează și numele, dispozitivul desenează evident sau trasează un desen conform instrucțiunilor date. Pentru a da instrucțiuni mașinii ce să deseneze, este necesar un tip special de cod numit G-code. Imaginea va fi convertită în G-code cu ajutorul unui tip special de software (Inkscape). ulterior, acest cod G trimite controlerului și controlerul comandă motoarele cum să se miște. Ca rezultat, dispozitivul va desena imaginea pe hârtie.

Schema Bloc

Hardware Design

Aici puneţi tot ce ţine de hardware design:

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2024/apredescu/andrei.sacalus0209.txt · Last modified: 2024/05/27 11:32 by andrei.sacalus0209
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0