This is an old revision of the document!


Parking Sensor

Introducere

Proiectul este un senzor de parcare care utilizeaza un ecran LCD, LED-uri si un buzzer pentru a afisa distanta pana la obstacole. Acesta măsoară distanța față de obstacole folosind un senzor ultrasonic, afișează distanța pe un ecran LCD, aprinde LED-uri de diferite culori în funcție de distanță (roșu, galben, verde) si emite sunete de avertizare printr-un buzzer. Am vrut sa fac o solutie ieftina pentru a oferi asistenta soferilor in timpul parcarii, ajutand la evitarea coliziunilor cu obstacole.

Descriere generală

Descrierea modulelor proiectului si a modului in care interactioneaza

1. Senzorul Ultrasonic:

  Descriere: Utilizeaza unde sonore pentru a masura distanta pana la un obstacol. Include un emitator (trig) si un receptor (echo).
  Interactiune: Trimite un puls ultrasonic prin pinul trig, apoi masoara timpul pana cand pulsul este receptionat prin pinul echo. Arduino calculeaza distanta pe baza acestui timp.

2. Arduino:

  Descriere: Microcontroller-ul central care gestioneaza toate componentele proiectului.
  Interactiune: Colecteaza date de la senzorul ultrasonic, proceseaza aceste date si controleaza LED-urile, buzzer-ul si afisajul LCD. Ruleaza codul scris in Arduino IDE care defineste comportamentul sistemului.

3. Afisajul LCD:

  Descriere: Ecran cu 16x2 caractere pentru afisarea distantei pana la obstacol.
  Interactiune: Arduino trimite informatii de distanta catre LCD folosind pinii digitali. LCD-ul afiseaza aceasta distanta pentru a oferi un feedback vizual utilizatorului.

4. LED-uri (Rosu, Galben, Verde):

  Descriere: Indicatoare vizuale pentru a semnaliza diferite intervale de distanta fata de obstacol.
  Interactiune: Arduino controleaza starea LED-urilor pe baza distantei masurate. LED-ul rosu se aprinde pentru distante mici (pericol), galben pentru distante medii si verde pentru distante mari (siguranta).

5. Buzzer:

  Descriere: Dispozitiv de avertizare sonora pentru a semnala proximitatea unui obstacol.
  Interactiune: Arduino activeaza buzzer-ul la diferite frecvente si intervale in functie de distanta masurata. Frecventa sunetului creste pe masura ce distanta fata de obstacol scade.

Mod de interactiune:

  Senzorul ultrasonic masoara distanta pana la obstacol si trimite datele catre Arduino.
  Arduino proceseaza aceste date si decide ce informatii sa afiseze si ce actiuni sa intreprinda.
  Afisajul LCD primeste datele de distanta de la Arduino si le afiseaza.
  LED-urile sunt activate de Arduino in functie de distanta masurata pentru a oferi un feedback vizual clar.
  Buzzer-ul este activat de Arduino pentru a oferi un avertisment sonor care devine mai intens pe masura ce distanta scade.
  Potentiometrul permite ajustarea contrastului afisajului LCD pentru o vizibilitate optima.
  Toate componentele sunt alimentate printr-o sursa de alimentare comuna care asigura functionarea corecta a intregului sistem.

Hardware Design

Aici puneţi tot ce ţine de hardware design:

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2024/apredescu/alexandru.dumenica.1715876275.txt.gz · Last modified: 2024/05/16 19:17 by alexandru.dumenica
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0