This is an old revision of the document!
Sistem Radar cu Interfata Grafica
Proiect realizat de: Andreea-Daniela GEORGESCU - 333CC
Introducere
Proiectul propune implementarea unui sistem radar adaptat pentru utilizare la scară mică, inspirat de conceptele de monitorizare a distanțelor. Un senzor de distanță ultrasonic, cum ar fi senzorul HC-SR04, montat pe un servomotor, este utilizat pentru a măsura distanțele înconjurătoare. Obiectele detectate sunt vizualizate pe un calculator printr-o interfață grafică simplă. Utilizatorul este notificat atât vizual, cât și auditiv, de către un buzzer. Această soluție oferă o metodă completă și eficientă pentru monitorizarea și detectarea obiectelor din proximitate.
Scopul fundamental al acestui proiect este de a furniza un cadru inițial pentru realizarea unor proiecte mai complexe, demonstrând în același timp cât de ușor poate fi implementat un sistem de achiziție de date folosind Arduino și senzori compatibili, precum senzorul HC-SR04. Datele sunt prelucrate local de placa Arduino, apoi transmise către un desktop PC pentru afișarea lor într-un format accesibil și intuitiv.
Proiectul s-a născut din dorința de a explora și de a înțelege potențialul sistemelor de monitorizare și detecție a obiectelor într-un context accesibil și practic. Adaptând conceptele tehnologice pentru utilizare la scară mică, acest proiect oferă oportunitatea de a experimenta și de a învăța despre interconectarea componentelor hardware și software.
Descriere generala
Acest proiect implementează un sistem radar utilizând Arduino UNO, senzorul de distanță HC-SR04 montat pe un suport special pe un servomotor. Senzorul HC-SR04 măsoară distanțele înconjurătoare, iar servomotorul rotește radarul intermitent pentru a scana zona de interes. Atunci când un obiect este detectat în raza senzorului, un buzzer emite un sunet de atenționare, iar un LED RGB se aprinde: roșu dacă distanța este sub o anumită valoare limită (THRESHOLD), galben dacă distanța este egală cu această valoare limită și verde în restul cazurilor. Informațiile despre obiectele detectate sunt afișate pe un laptop printr-o interfață grafică simplă și intuitivă. De asemenea, un mesaj intuitiv este afișat pe un display LCD în cazul în care este detectat un obiect în raza de acoperire, astfel:
Beware of the danger in front - în cazul în care se află un obiect la o distanța mai mica decat limita impusa;
All clear - în cazul în care se află un obiect la o distanța mai mare sau egală decat limita impusa.
Schema bloc
Hardware Design
Componente Hardware utilizate:
Schema Arduino Tinkercad:
Schema electrica:
Software Design
Descrierea codului aplicaţiei (firmware):
mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
(etapa 3) surse şi funcţii implementate
Rezultate Obţinute
Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.
Concluzii
Download
O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună

.
Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.
Jurnal
Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.
Bibliografie/Resurse
Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.
Export to PDF