This is an old revision of the document!


Joc X si 0 pe ecran LCD

Autorul poate fi contactat la adresa anca_maria.colacel@stud.acs.upb.ro

Introducere

Proiectul meu constă în realizarea unui joculeț de X si 0 folosind un ecran LCD grafic si 5 butoane, 4 dintre ele pentru STÂNGA, DREAPTA, SUS, JOS, si unul pentru poziționarea efectivă a simbolului la celula corespunzătoare. Voi folosi de asemenea și un buzzer care va emite diverse sunete în momentul în care este remiză, câștig sau pierdere. Jocul este singler-player, jucătorul va juca contra CPU-ului. Ideea de la care am pornit se bazează pe laboratorul în care am interacționat cu ecranul LCD. Acesta mi s-a părut cel mai interesant și provocator laborator si mi-am dorit să realizez un joc care să fie “printat” pe ecran pentru a învata mai bine cum sa îl folosesc.

Descriere generală

Mișcarea in cadrul matricei 3×3 se va efectua prin intermediul a patru butoane (arrow keys), iar alegerea unei celule pentru plasarea unui caracter va fi făcută prin intermediul unui buton OK. În momentul în care cursorul se află pe o celulă din matrice, acesta va fi marcat prin îngroșarea celulei respective, iar la apăsare pe OK, se va afișa caracterul 'X' sau caracterul '0', în funcție de jucător. Jocul se termină atunci când o linie, coloană sau diagonală din matrice sunt completate cu același simbol, conform regulilor tradiționale ale jocului clasic X și 0. Jucătorul va muta cu X, iar botul cu 0.

Hardware Design

Lista de piese

  1. Breadboard
  2. ARDUINO NANO
  3. LCD: HY-1.8 SPI TFT (pentru printarea jocului pe el)
  4. Buzzer (emite anumite sunete cand jucatorul castiga/pierde/este remiza)
  5. Push button: 5 bucati → up, down, right, left, ok
  6. Fire pentru legarea pieselor

PINII FOLOSITI In vederea realizarii legaturilor am folosit schemele specifice componentelor pentru placuta dar si pentru ecranul LCD, tinand cont de pinii corespunzatori.

PINI_PLACUȚĂ

PINI_ECRAN_LCD

SCHEMA_ELECTRICA_BUZZER+BUTOANE

SCHEMA_ELECTRICA_LCD_SPI

TODO poza cu cablajul meu

DESCRIERE FUNCTIONALITATI

Inainte de implementarea propriu zisa a software-ului pentru proiect, am testat daca asamblarea hardware este facuta corect folosind coduri simple, dupa cum se observa in urmatoarea imagine.

pm/prj2024/alucaci/anca_maria.colacel.1715627620.txt.gz · Last modified: 2024/05/13 22:13 by anca_maria.colacel
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0