Dinu Maria-Beatrice 332CA
Proiectul consta in implementarea jocului clasic sudoku. Jocul va fi afisat pe un ecran LCD, miscarea pe ecran se va face printr-un joystick, iar numerele vor fi introduse printr-un keypad.
Scopul acestui proiect este sa creeze o interfata fizica si interactiva pentru rezolvarea puzzle-urilor Sudoku, fiind o combinatie interesanta intre programare, electronica si jocuri logice.
Sudoku este un joc logic care implica completarea unei grile de 9×9 cu cifre de la 1 la 9. Scopul jocului este sa plasezi fiecare cifra in asa fel incat sa fie respectate anumite reguli.
Proiectul utilizeaza un ecran LCD pentru a afisa grila sudoku si cifrele asociate, permitand utilizatorului sa vada si sa interactioneze direct cu puzzle-ul. Keypad-ul este folosit pentru a introduce cifre in grila, iar joystick-ul pentru a naviga prin diferite celule ale grilei sudoku.
Lista componente
Codul a fost implementat in ArduinoIDE. M-am folosit de urmatoarele biblioteci: SPI.h si TFT.h pentru LCD, Keypad.h pentru keypad.
Structura codului:
Proiectul a fost foarte interesant si captivant. Mi-a placut sa invat cum sa lucrez cu biblioteca TFT.h pentru LCD, care a durat ceva, si cum sa conectez componentele cu arduino astfel incat sa nu le stric :). Am lucrat la acest proiect cu placere.
Surse: Sudoku arduino
https://randomnerdtutorials.com/guide-to-1-8-tft-display-with-arduino/
https://www.arduino.cc/reference/en/libraries/tft/
https://www.circuitbasics.com/how-to-set-up-a-keypad-on-an-arduino/
https://arduinogetstarted.com/tutorials/arduino-joystick