This is an old revision of the document!


Lampă Inteligentă

Introducere

Scopul acestui proiect este realizarea unei lămpi inteligente care reflectă starea utilizatorului. Ideea a provenit de la dorința de a face un proiect interactiv care poate fi folosit zilnic de utilizator. Lampa intelgientă se poate dovedi utilă pentru a crea un ambient în concordanță cu starea utilizatorului sau pentru a-i oferi starea dorită (exemplu: albastru este o culoare ce calmează).

Descriere generală

Culoarea lămpii se va schimba în funcție de gesturile utilizatorului cu ajutorul unui senzor de gesturi astfel:

  • dreapta = entuziasmat, agitat - lumină roșie
  • stânga = calm, relaxat - lumină albastră
  • jos = creativ, fericit - lumină galbenă
  • sus = optimist - lumină mov

Lampa se va opri automat după o perioadă de 60 de secunde. Apăsând pe buton, utilizatorul va putea opri/porni lampa. De asemenea, utilizatorul va putea seta și intensitatea luminii cu ajutorul unui potențiometru.

Hardware Design

  • Senzor gesturi APDS-9960
  • Arduino Uno
  • 3 LED-uri: R,Y,B
  • Potențiometru
  • Buton
  • Rezistente

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Mediul de dezvoltare pentru acest proiect a fost Arduino IDE. Biblioteci utilizate:

  • SparkFun_APDS9960 - pentru sezorul de gesturi.

Implementare:

  • Variabila counter este folosită pentru a ști când lampa este pornită și când este oprită. Această variabilă contorizează numărul de apăsări de buton. Counter inițial este 0, deci: când counter este număr par, lampa va fi oprită (toate LED-urile sunt oprite), iar când counter este număr impar, însemnă că lampa este pronită.
  • După verficiarea de pornire/oprire a lămpii, se va mai verifica si variabila timer, care ține evidența secundelor trecute de la setarea luminii.
This is preformatted code all spaces are preserve

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2023/vstoica/maria_ana.draghici.1685185504.txt.gz · Last modified: 2023/05/27 14:05 by maria_ana.draghici
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0