This is an old revision of the document!
Student: Adrian-Valeriu Croitoru
Grupa: 332CA
Asistent: Victor Stoica
Proiectul reprezinta o implementare a celebrului joc de smartphone - “2048”. Scopul jocului este, in primul rand, de a atinge milestone-ul de 2048 (pe un tile), dar dupa aceea, un high score cat mai mare poate reprezenta un scop la fel de placut.
A fost ales acest proiect datorita faptului ca acest joc este, dupa multi ani, la fel de jucat si cunoscut, fiind una dintre aplicatiile de smartphone pe care o accesez zilnic.
Utilitatea proiectului este, in primul rand, data de factorul de invatare. Cu siguranta vor fi multe dificultati software & hardware pe parcurs.
Totodata, este demn de amintit faptul ca ecranul telefoanelor mobile poate deveni daunator pentru ochi, motiv pentru care acest proiect vine in ajutorul utilizatorului, livrand aceeasi functionalitate a jocului 2048, dar pe un ecran mult mai prietenos cu ochiul.
Utilizatorul se va putea juca folosind joystick-ul. Exista 4 directii posibile - N, S, E, V, orice mutare intre acestea a joystick-ului fiind aproximata la cea mai apropiata directie.
Va exista si un buton de restart, iar fiecare mutare a jucatorului va fi marcata printr-un sunet specific produs de buzzer.
Interactiunea efectiva cu UI-ul va fi realizata prin afisajul grafic LCD.
Pe plan personal, am apreciat ca a fost un prilej bun de a lua un prim contact cu acest domeniu. Mi-a placut sa descopar si exploatez capabilitatile chip-ului Atmega328PB si sa invat mai multe despre timerele built-in de pe placuta (folosite pentru calcularea timpului scurs de la inceperea jocului), despre conversia analog-digital (joystick-ul), dar si despre modul in care se configureaza si functioneaza intreruperile (butonul de reset game).
Mi-a facut placere sa lucrez cu modulul LCD ST7920 128×64, lucru in urma caruia am generat alte cateva idei personale pe care sa le dezvolt cu ajutorul acestuia.