This is an old revision of the document!


Conway's Game of Life

Introduction

This project is a recreation of John Conway's game of life using Arduino, with LEDs representing the cells and their evolution displayed in real-time.

  • The purpose of this project is entertainment and is inspired by an old game creating a physical representation of the cellular automaton for a more immersive and interactive experience.
  • The Game of Life serves as a fascinating example of a cellular automaton, showcasing emergent behavior from simple rules. It has been extensively studied by mathematicians and computer scientists to understand patterns, complexity, and the principles of self-organization in dynamic systems.

Descriere generală

The rules are simple:

  • Each cell on a grid can be in one of two states: alive or dead.
  • The state of each cell in the next generation is determined by its current state and the states of its eight neighboring cells.
  • If a live cell has fewer than 2 alive neighbors, it dies (underpopulation)
  • If a live cell has more than 3 alive neighbors, it dies (overpopulation)
  • If a dead cell has exactly 3 alive neighbors, it becomes alive (reproduction)
  • Live cells with 2 or 3 alive neighbors continue to live on the next generation

Hardware Design

Components:

  • Arduino Uno R3
  • MAX7219 LED Matrix
  • Wires
  • Buttons
  • Joystick

Software Design

  • I am using LedControl.h library
  • I am implementing the void updateGrid() function and int countNeighbors(int row, int col)
  • …in progress…

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2023/tmiu/gameoflife.1685321003.txt.gz · Last modified: 2023/05/29 03:43 by tea_eliza.tatoiu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0