This is an old revision of the document!
Conway's Game of Life
Introduction
This project is a recreation of John Conway's game of life using Arduino, with LEDs representing the cells and their evolution displayed in real-time.
The purpose of this project is entertainment and is inspired by an old game creating a physical representation of the cellular automaton for a more immersive and interactive experience.
The Game of Life serves as a fascinating example of a cellular automaton, showcasing emergent behavior from simple rules. It has been extensively studied by mathematicians and computer scientists to understand patterns, complexity, and the principles of self-organization in dynamic systems.
Descriere generală
The rules are simple:
Each cell on a grid can be in one of two states: alive or dead.
The state of each cell in the next generation is determined by its current state and the states of its eight neighboring cells.
If a live cell has fewer than 2 alive neighbors, it dies (underpopulation)
If a live cell has more than 3 alive neighbors, it dies (overpopulation)
If a dead cell has exactly 3 alive neighbors, it becomes alive (reproduction)
Live cells with 2 or 3 alive neighbors continue to live on the next generation
Hardware Design
Components:
Arduino Uno R3
MAX7219 LED Matrix
Wires
Buttons
Joystick
Software Design
I am using LedControl.h library
I am implementing the void updateGrid() function and int countNeighbors(int row, int col)
…in progress…
Rezultate Obţinute
Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.
Concluzii
Download
O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună

.
Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.
Jurnal
Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.
Bibliografie/Resurse
Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.
Export to PDF