This is an old revision of the document!
Conway's Game of Life
Introduction
This project is a recreation of John Conway's game of life using Arduino, with LEDs representing the cells and their evolution displayed in real-time.
The purpose of this project is entertainment and is inspired by an old game creating a physical representation of the cellular automaton for a more immersive and interactive experience.
The Game of Life serves as a fascinating example of a cellular automaton, showcasing emergent behavior from simple rules. It has been extensively studied by mathematicians and computer scientists to understand patterns, complexity, and the principles of self-organization in dynamic systems.
Descriere generală
The rules are simple:
Each cell on a grid can be in one of two states: alive or dead.
The state of each cell in the next generation is determined by its current state and the states of its eight neighboring cells.
If a live cell has fewer than 2 alive neighbors, it dies (underpopulation)
If a live cell has more than 3 alive neighbors, it dies (overpopulation)
If a dead cell has exactly 3 alive neighbors, it becomes alive (reproduction)
Live cells with 2 or 3 alive neighbors continue to live on the next generation
Hardware Design
Components:
Arduino Uno R3
MAX7219 LED Matrix
Wires
Buttons
Joystick
diagrame de semnal
rezultatele simulării
Software Design
Descrierea codului aplicaţiei (firmware):
mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
(etapa 3) surse şi funcţii implementate
Rezultate Obţinute
Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.
Concluzii
Download
O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună

.
Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.
Jurnal
Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.
Bibliografie/Resurse
Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.
Export to PDF