This shows you the differences between two versions of the page.
pm:prj2023:razvans:tic-tac-toe-on-leds [2023/05/29 00:53] stefania.dicu1506 |
pm:prj2023:razvans:tic-tac-toe-on-leds [2023/05/30 11:48] (current) stefania.dicu1506 |
||
---|---|---|---|
Line 13: | Line 13: | ||
În realizarea implementării, "tabla de joc" va fi simulată prin existența a 18 LED-uri, câte 1 LED roșu și unul verde pentru fiecare din cele 9 căsuțe. Culoarea roșie va reprezenta mutările jucătorului, iar cea verde pe ale computer-ului. Pentru deplasarea pe o anumită căsuță, jucatorul are la dispoziție 5 butoane, constituind mutările: stânga, dreapta, sus, jos, si butonul de OK, ce marchează poziția finală aleasă. | În realizarea implementării, "tabla de joc" va fi simulată prin existența a 18 LED-uri, câte 1 LED roșu și unul verde pentru fiecare din cele 9 căsuțe. Culoarea roșie va reprezenta mutările jucătorului, iar cea verde pe ale computer-ului. Pentru deplasarea pe o anumită căsuță, jucatorul are la dispoziție 5 butoane, constituind mutările: stânga, dreapta, sus, jos, si butonul de OK, ce marchează poziția finală aleasă. | ||
- | Jucătorul va realiza o mutare, apoi plăcuța își va alege mutarea în următoarea ordine: prima dată va încerca să selecteze cea mai buna poziție pentru a câștiga, apoi va căuta o poziție pentru a pune în dificultate adversarul, iar în final, dacă nu a reușit să facă o mișcare, va selecta o poziție random. Procesul se repetă până când unul dintre playeri câștigă, moment în care se afișează pe ecranul LCD câștigătorul și se aprinde și un LED cu culoarea respectivă. De asemenea, dacă jucătorul a câștigat sau a fost învins, vor porni melodii sugestive în funcție de rezultat. | + | Jucătorul va realiza o mutare, apoi plăcuța își va alege mutarea în următoarea ordine: prima dată va încerca să selecteze cea mai buna poziție pentru a câștiga, apoi va căuta o poziție pentru a pune în dificultate adversarul, iar în final, dacă nu a reușit să facă o mișcare, va selecta o poziție random. Procesul se repetă până când unul dintre playeri câștigă, moment în care se afișează pe ecranul LCD câștigătorul și scorul curent și se aprinde și un LED cu culoarea respectivă. De asemenea, dacă jucătorul a câștigat sau a fost învins, vor porni melodii sugestive în funcție de rezultat. |
Line 37: | Line 37: | ||
* breadboard 400 puncte | * breadboard 400 puncte | ||
* ecran LCD 1602 | * ecran LCD 1602 | ||
+ | * potențiometru | ||
- | Schema electrica butoane + buzzer: | + | Schema electrică butoane + buzzer: |
{{ :pm:prj2023:razvans:butoane_xo.png?400 |}} | {{ :pm:prj2023:razvans:butoane_xo.png?400 |}} | ||
- | Schema electrica LED-uri: | + | Schema electrică LED-uri: |
{{ :pm:prj2023:razvans:schema_leduri_x0.png?400 |}} | {{ :pm:prj2023:razvans:schema_leduri_x0.png?400 |}} | ||
- | Schema electrica ecran LCD: | + | Schema electrică ecran LCD: |
{{ :pm:prj2023:razvans:lcd_xo.png?200 |}} | {{ :pm:prj2023:razvans:lcd_xo.png?200 |}} | ||
Line 57: | Line 58: | ||
- | <note tip> | ||
Mediu de dezvoltare: Arduino IDE | Mediu de dezvoltare: Arduino IDE | ||
+ | |||
Librării şi surse 3rd-party: | Librării şi surse 3rd-party: | ||
* LiquidCrystal.h => LCD | * LiquidCrystal.h => LCD | ||
Line 64: | Line 65: | ||
- | Functia setup(): | + | Funcția setup(): |
- | * se seteaza pinii pentru LED-uri ca OUTPUT | + | * se setează pinii pentru LED-uri ca OUTPUT |
- | * se seteaza pinii pentru butoane ca INPUT | + | * se setează pinii pentru butoane ca INPUT |
- | * se seteaza pinul pentru buzzer ca OUTPUT | + | * se setează pinul pentru buzzer ca OUTPUT |
- | * se porneste un joc de lumini | + | * se pornește un joc de lumini |
* se sting LED-urile | * se sting LED-urile | ||
- | * se initializeaza diverse variabile | + | * se inițializează diverse variabile |
- | Cateva dintre functiile prezente in codul sursa: | + | Câteva dintre funcțiile prezente în codul sursă: |
- | Functia loop(): | + | Funcția loop(): |
- | * se cauta prima pozitie libera si se aprinde LED-ul respectiv, pozitie din care player-ul isi poate incepe mutarea | + | * se caută prima poziție liberă și se aprinde LED-ul respectiv, poziție din care player-ul își poate începe mutarea |
- | * se verifica ce buton este apasat si astfel se efectueaza una dintre mutarile posibile; pozitia curenta pe care se afla player-ul este marcata printr-un blink al LED-ului, care ramane aprins cand s-a apasat butonul OK | + | * se verifică ce buton este apăsat și astfel se efectuează una dintre mutările posibile; poziția curentă pe care se află player-ul este marcată printr-un blink al LED-ului, care rămâne aprins când s-a apăsat butonul OK |
- | Functia arduinosTurn(): | + | Funcția arduinosTurn(): |
- | * verifica posibilitatile de mutare dupa 3 criterii => o pozitie favorabila castigului, o pozitie ce pune in dificultate player-ul si o pozitie random | + | * verifică posibilitățile de mutare după 3 criterii => o poziție favorabilă câștigului, o poziție ce pune în dificultate player-ul și o poziție random |
- | Functia checkGame(): | + | Funcția checkGame(): |
- | * verifica daca s-a ajuns la vreuna din combinatiile castigatoare si stabileste castigatorul | + | * verifică dacă s-a ajuns la vreuna din combinațiile câștigătoare și stabilește câștigătorul |
- | Mai exista de asemenea si alte functii, al caror nume este destul de sugestiv pentru comportamentul lor: initialise(), checkPossibilities(), checkBlockers(), randomPlay(), playPoss(), endGame(), endSongs(). | + | Mai există de asemenea și alte funcții, al căror nume este destul de sugestiv pentru comportamentul lor: initialise(), checkPossibilities(), checkBlockers(), randomPlay(), playPoss(), endGame(), endSongs(). |
- | </note> | ||
===== Rezultate Obţinute ===== | ===== Rezultate Obţinute ===== | ||
- | <note tip> | + | Rezultatele au fost cele dorite, întrucât am reușit să duc la capăt toate funcționalitățile pe care mi le-am propus. Am obținut astfel un joc de X și 0 player-Arduino, la finalul căruia se pot obține 3 scenarii: a câștigat jucătorul, a câștigat Arduino sau a fost remiză. După fiecare rezultat, se va porni o melodie de fundal și un joc de lumini pe LED-urile din combinația câștigătoare, sau un joc de lumini cu toate cele 18 LED-uri în cazul remizei. De asemenea, pe ecranul LCD se va afișa și scorul curent. |
- | Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru. | + | |
- | </note> | + | {{ :pm:prj2023:razvans:rezultate_1.jpeg?400 |}} |
+ | |||
+ | |||
+ | {{ :pm:prj2023:razvans:rezultate_2.jpeg?400 |}} | ||
+ | |||
+ | |||
+ | {{ :pm:prj2023:razvans:rezultate_3.jpeg?400 |}} | ||
+ | |||
+ | Link video demo: https://youtu.be/4XEJhvZ9xkQ | ||
===== Concluzii ===== | ===== Concluzii ===== | ||
+ | |||
+ | Deși mi s-a părut complicat la început, neștiind cu ce să încep mai întâi în implementarea proiectului, pe parcurs mi-a făcut mare plăcere să lucrez la el, cu siguranță mi-aș dori să mai experimentez cu astfel de proiecte pe viitor. Mi s-a părut foarte interesant și am învățat să pun în practică noțiuni teoretice. | ||
+ | |||
===== Download ===== | ===== Download ===== | ||
<note warning> | <note warning> | ||
- | O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). | ||
- | Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:pm:prj20??:c?** sau **:pm:prj20??:c?:nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:** Dumitru Alin, 331CC -> **:pm:prj2009:cc:dumitru_alin**. | + | Arhivă proiect: {{:pm:prj2023:razvans:dicustefania_tictactoeonleds.zip|}} |
</note> | </note> | ||
Line 112: | Line 124: | ||
* 17.05.2023: Implementarea hardware a proiectului | * 17.05.2023: Implementarea hardware a proiectului | ||
* 28.05.2023: Implementarea software a proiectului | * 28.05.2023: Implementarea software a proiectului | ||
+ | * 29.05.2023: Proiectul finalizat | ||
Line 117: | Line 130: | ||
<note> | <note> | ||
- | Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe **Resurse Software** şi **Resurse Hardware**. | + | |
+ | * https://www.instructables.com/Intelligent-Arduino-Tic-Tac-Toe-Noughts-and-Crosse/ | ||
+ | * https://www.geekering.com/categories/embedded-sytems/arduino/joaotarquinio/arduino-mega-2560-getting-started-with-lcds/ | ||
+ | * https://www.hibit.dev/posts/62/playing-popular-songs-with-arduino-and-a-buzzer | ||
</note> | </note> | ||
<html><a class="media mediafile mf_pdf" href="?do=export_pdf">Export to PDF</a></html> | <html><a class="media mediafile mf_pdf" href="?do=export_pdf">Export to PDF</a></html> | ||