Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pm:prj2023:razvans:tic-tac-toe-on-leds [2023/05/17 00:56]
stefania.dicu1506
pm:prj2023:razvans:tic-tac-toe-on-leds [2023/05/30 11:48] (current)
stefania.dicu1506
Line 13: Line 13:
 În realizarea implementării,​ "tabla de joc" va fi simulată prin existența a 18 LED-uri, câte 1 LED roșu și unul verde pentru fiecare din cele 9 căsuțe. Culoarea roșie va reprezenta mutările jucătorului,​ iar cea verde pe ale computer-ului. Pentru deplasarea pe o anumită căsuță, jucatorul are la dispoziție 5 butoane, constituind mutările: stânga, dreapta, sus, jos, si butonul de OK, ce marchează poziția finală aleasă. În realizarea implementării,​ "tabla de joc" va fi simulată prin existența a 18 LED-uri, câte 1 LED roșu și unul verde pentru fiecare din cele 9 căsuțe. Culoarea roșie va reprezenta mutările jucătorului,​ iar cea verde pe ale computer-ului. Pentru deplasarea pe o anumită căsuță, jucatorul are la dispoziție 5 butoane, constituind mutările: stânga, dreapta, sus, jos, si butonul de OK, ce marchează poziția finală aleasă.
  
-Jucătorul va realiza o mutare, apoi plăcuța își va alege mutarea în următoarea ordine: prima dată va încerca să selecteze cea mai buna poziție pentru a câștiga, apoi va căuta o poziție pentru a pune în dificultate adversarul, iar în final, dacă nu a reușit să facă o mișcare, va selecta o poziție random. Procesul se repetă până când unul dintre playeri câștigă, moment în care se afișează pe ecranul LCD câștigătorul și se aprinde și un LED cu culoarea respectivă. De asemenea, dacă jucătorul a câștigat sau a fost învins, vor porni melodii sugestive în funcție de rezultat.+Jucătorul va realiza o mutare, apoi plăcuța își va alege mutarea în următoarea ordine: prima dată va încerca să selecteze cea mai buna poziție pentru a câștiga, apoi va căuta o poziție pentru a pune în dificultate adversarul, iar în final, dacă nu a reușit să facă o mișcare, va selecta o poziție random. Procesul se repetă până când unul dintre playeri câștigă, moment în care se afișează pe ecranul LCD câștigătorul ​și scorul curent ​și se aprinde și un LED cu culoarea respectivă. De asemenea, dacă jucătorul a câștigat sau a fost învins, vor porni melodii sugestive în funcție de rezultat.
  
  
Line 30: Line 30:
   * 10 LED-uri roșii 5mm   * 10 LED-uri roșii 5mm
   * 10 LED-uri verzi 5mm   * 10 LED-uri verzi 5mm
-  * 5 butoane tactile ​6x6x5mm+  * 5 butoane tactile ​
   * rezistente ​   * rezistente ​
   * fire și cabluri   * fire și cabluri
-  * Modul Buzzer ​activ+  * Modul Buzzer ​pasiv
   * breadboard 1660 puncte   * breadboard 1660 puncte
   * breadboard 400 puncte   * breadboard 400 puncte
   * ecran LCD 1602   * ecran LCD 1602
 +  * potențiometru
 +
 +Schema electrică butoane + buzzer:
 +
 +{{ :​pm:​prj2023:​razvans:​butoane_xo.png?​400 |}}
 +
 +
 +Schema electrică LED-uri:
 +
 +{{ :​pm:​prj2023:​razvans:​schema_leduri_x0.png?​400 |}}
 +
 +
 +Schema electrică ecran LCD:
 +
 +{{ :​pm:​prj2023:​razvans:​lcd_xo.png?​200 |}}
  
  
Line 43: Line 58:
  
  
-<note tip+Mediu de dezvoltare: Arduino IDE 
-Descrierea codului aplicaţiei ​(firmware): + 
-  * mediu de dezvoltare ​(if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR+Librării şi surse 3rd-party:​ 
-  * librării şsurse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib) +  * LiquidCrystal.h =LCD 
-  * algoritmi şstructuri ​pe care plănuiţi ​să le implementaţi +  * pitches.h => melodii buzzer 
-  * (etapa ​3) surse şi funcţii implementate + 
-</​note>​+ 
 +Funcția setup(): 
 +  * se setează pinii pentru LED-uri ca OUTPUT 
 +  * se setează pinii pentru butoane ca INPUT 
 +  * se setează pinul pentru buzzer ca OUTPUT 
 +  * se pornește un joc de lumini 
 +  * se sting LED-urile  
 +  * se inițializează diverse variabile 
 + 
 +Câteva dintre funcțiile prezente în codul sursă: 
 + 
 +Funcția loop(): 
 +  * se caută prima poziție liberă șse aprinde LED-ul respectiv, poziție din care player-ul își poate începe mutarea 
 +  * se verifică ce buton este apăsat șastfel se efectuează una dintre mutările posibile; poziția curentă ​pe care se află player-ul este marcată printr-un blink al LED-ului, care rămâne aprins când s-a apăsat butonul OK 
 + 
 +Funcția arduinosTurn():​ 
 +  * verifică posibilitățile de mutare după criterii => o poziție favorabilă câștigului,​ o poziție ce pune în dificultate player-ul și o poziție random 
 + 
 +Funcția checkGame()
 +  * verifică dacă s-a ajuns la vreuna din combinațiile câștigătoare șstabilește câștigătorul 
 + 
 + 
 +Mai există de asemenea și alte funcții, al căror nume este destul de sugestiv pentru comportamentul lor: initialise(),​ checkPossibilities(),​ checkBlockers(),​ randomPlay(),​ playPoss(), endGame(), endSongs(). 
 + 
  
 ===== Rezultate Obţinute ===== ===== Rezultate Obţinute =====
  
-<note tip> +Rezultatele ​au fost cele dorite, întrucât am reușit să duc la capăt toate funcționalitățile pe care mi le-am propus. Am obținut astfel un joc de X și 0 player-Arduino,​ la finalul căruia se pot obține 3 scenarii: a câștigat jucătorul, a câștigat Arduino sau a fost remiză. După fiecare rezultat, se va porni o melodie de fundal și un joc de lumini pe LED-urile din combinația câștigătoare,​ sau un joc de lumini cu toate cele 18 LED-uri în cazul remizei. De asemenea, pe ecranul LCD se va afișa și scorul curent
-Care au fost rezultatele ​obţinute în urma realizării proiectului vostru+ 
-</note>+{{ :​pm:​prj2023:​razvans:​rezultate_1.jpeg?​400 |}} 
 + 
 + 
 +{{ :​pm:​prj2023:​razvans:​rezultate_2.jpeg?​400 |}} 
 + 
 + 
 +{{ :​pm:​prj2023:​razvans:​rezultate_3.jpeg?​400 |}} 
 + 
 +Link video demo: https://​youtu.be/​4XEJhvZ9xkQ 
  
 ===== Concluzii ===== ===== Concluzii =====
 +
 +Deși mi s-a părut complicat la început, neștiind cu ce să încep mai întâi în implementarea proiectului,​ pe parcurs mi-a făcut mare plăcere să lucrez la el, cu siguranță mi-aș dori să mai experimentez cu astfel de proiecte pe viitor. Mi s-a părut foarte interesant și am învățat să pun în practică noțiuni teoretice.
 +
  
 ===== Download ===== ===== Download =====
  
 <note warning> <note warning>
-O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului:​ surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). 
  
-Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:​pm:​prj20??:​c?​** sau **:​pm:​prj20??:​c?:​nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:** Dumitru Alin, 331CC -> **:pm:prj2009:cc:dumitru_alin**.+Arhivă proiect{{:pm:prj2023:razvans:dicustefania_tictactoeonleds.zip|}} 
 </​note>​ </​note>​
  
Line 71: Line 122:
   * 03.05.2023: Achizitionarea componentelor necesare   * 03.05.2023: Achizitionarea componentelor necesare
   * 06.05.2023: Crearea paginii de wiki a proiectului   * 06.05.2023: Crearea paginii de wiki a proiectului
 +  * 17.05.2023: Implementarea hardware a proiectului
 +  * 28.05.2023: Implementarea software a proiectului
 +  * 29.05.2023: Proiectul finalizat
 +
  
 ===== Bibliografie/​Resurse ===== ===== Bibliografie/​Resurse =====
  
 <​note>​ <​note>​
-Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe **Resurse Software** şi **Resurse Hardware**.+ 
 +  * https://​www.instructables.com/​Intelligent-Arduino-Tic-Tac-Toe-Noughts-and-Crosse/ 
 +  ​https://​www.geekering.com/​categories/​embedded-sytems/​arduino/​joaotarquinio/​arduino-mega-2560-getting-started-with-lcds/​ 
 +  ​https://www.hibit.dev/​posts/​62/​playing-popular-songs-with-arduino-and-a-buzzer 
 </​note>​ </​note>​
  
 <​html><​a class="​media mediafile mf_pdf"​ href="?​do=export_pdf">​Export to PDF</​a></​html>​ <​html><​a class="​media mediafile mf_pdf"​ href="?​do=export_pdf">​Export to PDF</​a></​html>​
  
pm/prj2023/razvans/tic-tac-toe-on-leds.1684274187.txt.gz · Last modified: 2023/05/17 00:56 by stefania.dicu1506
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0