This is an old revision of the document!
3D Rendering Engine
Introducere
Proiectul va constitui un scanline rasterizer (tip de 3D Renderer)
ce va randa o scena 3D simpla pe un ecran LCD.
Utilizatorul se va putea plimba prin aceasta scena folosind
cele doua manete de joystick.
Scopul principal al proiectului este de a incorpora cat mai multe
functionalitati ale unui 3D renderer in memoria de program de 32K
al unui Arduino Uno, si randarea in timp real la un framerate acceptabil.
Descriere generală
Folosind
manetele de joystick, utilizatorul se va putea plimba prin
scena in directiile sus, jos, stanga, dreapta, inainte si inapoi (in raport cu directia de privire si de orientarea vectorului ce descrie directia verticala a camerei), si va putea privi in jur (schimbarea directiei de privire).
Cadrele vor fi randate pe
Ecranul LCD
Hardware Design
Lista de componente:
Ecran LCD 128×64 pixeli SG12864J4
2 manete (knob-uri) de joystick
1 placa dezvoltare Arduino Uno
Fire de legatura
Rezistente
1 placa de prototipare (Breadboard)
Software Design
Poligoanele ce alcatuiesc scena vor fi tinute in memoria programului. Calculele vor fi efectuate folosind numere cu virgula fixa, intrucat placa Arduino Uno nu dispune de un (co)procesor matematic dedicat, iar utilizarea calculelor cu virgula mobila ar fi extrem de lenta, ceea ce nu este de dorit intr-un sistem real-time.
Rezultate Obţinute
Concluzii
Download
Jurnal
Bibliografie/Resurse