Sistem îngrijire plante
Gherase Crina-Andreea 332CC
Introducere
Acest proiect reprezintă un sistem inteligent de a avea grija de plante. Consider ca este util deoarece oamenii pot pleca liniștiti în vacante, fără sa isi omoare plantele.
Descriere generală
Pompita de apa ce uda plantele cand umiditatea din sol este prea scazuta. De asemenea, va exista si un ecran ce anunta temperatura si daca este una potrivita sau nu.
Hardware Design
Lista piese:
-placuta,
-breadboard,
-fire,
-pompa,
-ecran,
-releu
-senzor de umiditate a solului,
-senzor de temperatura
Software Design
Descrierea codului aplicaţiei (firmware):
mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
(etapa 3) surse şi funcţii implementate
Se includ bibliotecile necesare: LiquidCrystal_I2C.h pentru controlul
display-ului LCD prin I2C și dht.h pentru lucrul cu senzorul DHT11.
Se declară obiectele și variabilele necesare: dht DHT pentru citirea datelor
de la senzorul DHT11, DHT11_PIN pentru specificarea pinului la care este
conectat senzorul, și water pentru citirea nivelului apei din senzorul de sol.
În funcția setup(), se inițializează comunicarea serială prin Serial.begin(9600),
se inițializează și se activează iluminarea display-ului LCD prin lcd.init()
și lcd.backlight(), se afișează un mesaj de bun venit pe LCD, se setează modurile
pinilor 3 și 6 pentru controlul releului și citirea senzorului de sol.
În funcția loop(), se citește nivelul apei din senzorul de sol prin water =
digitalRead(6), se citește temperatura și umiditatea din senzorul DHT11 prin
DHT.read11(DHT11_PIN), și se afișează aceste valori pe display-ul LCD prin lcd.print().
Se verifică nivelul apei și se controlează starea releului: dacă nivelul apei este
ridicat (semnal HIGH), se oprește releul prin digitalWrite(3, LOW), altfel, se activează
releul prin digitalWrite(3, HIGH).
Se introduce o întârziere de 400 milisecunde cu delay(400) înainte de a relua bucla.
Rezultate Obţinute
Concluzii
Download
O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună
.
Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.
proiectpm.zip
Jurnal
Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.
Bibliografie/Resurse
Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.
Export to PDF