This is an old revision of the document!
Firefighter Car
Student: Tudor George-Alexandru
Grupa: 334CC
Introducere
Prezentarea succintă a proiectului:
Am ales realizarea unei mașinuțe care are capacitatea de a simula funcționalitățile unei mașini de pompieri. Folosind senzori de foc, mașinuța poate detecta apariția unui foc și merge în direcția lui pentru a opri incendiul. În timpul deplasării, își face simțită prezența utilizând semnale audio și luminoase facilitând astfel înaintarea mai rapidă spre sursa incendiului.
De ce este utilă o astfel de mașinuță?
Detectarea incendiului nu este un lucru nou, dar faptul că mașinuța acționează imediat, fără ajutor, este un lucru extrem de util. Astfel, dacă ne gândim la un nivel mai mare, pot exista astfel de mașinuțe în fiecare apartament, pentru a preîntâmpina producerea unui dezastru în cazul unui incendiu.
Descriere generală
Această mașinuță are următoarele funcționalități:
Detectează focul din apropiere folosind 3 senzori de foc. Acești senzori se află în partea din față a mașinuței și sunt dispuși în formă de semicerc.
Se deplasează singură în direcția focului, în funcție de activitatea senzorilor. Mașinuța își controlează singură direcția de deplasare ajutându-se de cei trei senzori de foc. Se va opri când distanța dintre ea și foc este suficent de mică astfel încât să poată stinge incendiul.
Anunță detectarea unui incendiu imitând sirena pompierilor cu ajutorul unui buzzer. De asemenea, mașinuța dispune de led-uri roșii și galbene care vor semnala faptul că are o misiune. Semnalele audio și luminoase vor fi prezente pe toată durata misiunii, de la detectarea focului, până la stingerea incendiului. Mai mult, va trimite un mesaj bluetooth în care va informa utilizatorul despre prezența sursei de foc.
Stinge incendiul folosind o pompă submersibilă care conduce apa din recipientul din dotare al mașinuței. Odată stins focul, mașinuța intră în pauză, așteptând ca senzorii să detecteze un nou incendiu.
Afișează pe LCD starea în care se află.
Mașinuța poate fi controlată prin Bluetooth
Prin intermediul aplicației, utilizatorul poate alege dintre două opțiuni:
Dacă se alege prima variantă, mașina urmărește pașii descriși anterior. În schimb, cea de a doua opțiune îi permite utilizatorului să controleze independent fiecare utilitate a mașinuței:
Schemă bloc
Hardware Design
Lista componente
Arduino UNO R3 ATMEGA328P
Placă de control motoare L293D
Modul BLUETOOTH HC-05
Senzori de flacără IR
Pompă submersibilă
Releu
I2C LCD Display
Recipient pentru apă și furtun
Motoare cu reductor și roți
Buton
Led-uri
Buzzer
Fire
Scheme electrice
Aici puneţi tot ce ţine de hardware design:
listă de piese
-
diagrame de semnal
rezultatele simulării
Software Design
Descrierea codului aplicaţiei (firmware):
mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
(etapa 3) surse şi funcţii implementate
Rezultate Obţinute
Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.
Concluzii
Download
O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună

.
Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.
Jurnal
10.04.2023 - Alegere temă proiect
14.04.2023 - Comandă de componente
18.04.2023 - Primire piese
04.05.2023 - Creare pagină OCW
06.05.2023 - Completare milestone 1
07.05.2023 - Funcționalități noi
17.05.2023 - Adăugare scheme electrice
19.05.2023 - Completare milestone 2
21.05.2023 - Funcționalități noi
Bibliografie/Resurse
Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.
Export to PDF