This is an old revision of the document!


Cooler laptop

Introducere

  • Proiectul de cooler pentru laptop cu Arduino implică construirea unui sistem de răcire care va monitoriza temperatura laptopului și va regla viteza ventilatorului în consecință pentru a menține o temperatură optimă, utilizând un senzor de temperatură, un ventilator DC, o placă Arduino, o placă driver motor, un ecran LCD și cabluri pentru a conecta toate componentele. Proiectul implică selectarea componentelor adecvate, asamblarea acestora și scrierea codului necesar pentru a controla viteza ventilatorului și pentru a afișa informațiile relevante pe ecranul LCD.
  • Scopul sistemului este de a preveni supraincălzirea laptopului, protejând astfel componentele hardware și extinzând durata de viață a acestuia.
  • Ideea de pornire pentru proiect este legata de performanța laptopului și dorința de a-l menține într-o stare bună de funcționare pe termen lung.
  • Mulți utilizatori de laptopuri se confruntă cu probleme de supraincălzire și, prin urmare, cu o scădere a performanței. Proiectul de cooler pentru laptop cu Arduino poate fi o soluție la această problemă, oferind o metodă eficientă de răcire și menținând astfel laptopul într-o stare bună de funcționare.

Prezentarea pe scurt a proiectului vostru:

  • ce face
  • care este scopul lui
  • care a fost ideea de la care aţi pornit
  • de ce credeţi că este util pentru alţii şi pentru voi

Descriere generală

O schemă bloc cu toate modulele proiectului vostru, atât software cât şi hardware însoţită de o descriere a acestora precum şi a modului în care interacţionează.

Exemplu de schemă bloc: http://www.robs-projects.com/mp3proj/newplayer.html

Hardware Design

  • Placuta Arduino UNO
  • Senzor de temperatura LM35
  • Ventilator
  • Ecran LCD
  • Potentiometru 10K
  • Tranzistor 2N2222
  • Rezistor 1K
  • Dioda 1N4007
  • Condensator 10uF
  • Adaptor curent
  • Fire curent
  • Breadboard

Aici puneţi tot ce ţine de hardware design:

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2023/ndrogeanu/cooler-laptop.1683476886.txt.gz · Last modified: 2023/05/07 19:28 by bianca.barbieru
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0