Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pm:prj2023:ndrogeanu:carwipers [2023/05/14 17:46]
alexandru.maxim2801 [Nume proiect]
pm:prj2023:ndrogeanu:carwipers [2023/05/30 09:57] (current)
alexandru.maxim2801 [Concluzii]
Line 3: Line 3:
  
 <note tip> <note tip>
-Prezentarea pe scurt a proiectului vostru: +Scopul acestui proiect ​este acela de realiza un set de ștergătoare auto care să ajute la menținerea unei vizibilitățbune în timpul condițiilor meteorologice nefavorabile,​ cum ar fi ploaia, zăpada, grindina sau ceața. Acestea îndepărtează rapid apa, zăpada sau alte particule ​de pe parbriz, permițând șoferului să vadă clar șsă conducă în siguranță. 
-  * ce face +
-  * care este scopul lui +
-  * care fost ideea de la care pornit +
-  * de ce credeţi că este util pentru alţii şpentru voi+
 </​note>​ </​note>​
 ===== Descriere generală ===== ===== Descriere generală =====
  
-<note tip> +Proiectul constă în legarea unui senzor de picături de ploaie la un Arduino UNO. Pe lângă acesta, există legate la placa 2 servomotoare care vor acționa ștergătoarele,​ frecvența acestora ​fiind determinată ​în funcție de valorile citite de senzor. De asemenea, există și un buton care face posibilă acționarea ștergătoarelor și manual. 
-O schemă bloc cu toate modulele proiectului vostru, atât software cât şi hardware însoţită de o descriere ​a acestora ​precum şi a modului ​în care interacţionează.+ 
 +{{:​pm:​prj2023:​ndrogeanu:​schema_bloc_carwipers.jpg?450|}}
  
-Exemplu de schemă bloc: http://​www.robs-projects.com/​mp3proj/​newplayer.html 
-</​note>​ 
  
 ===== Hardware Design ===== ===== Hardware Design =====
  
-<note tip> +Componente:
-Aici puneţi tot ce ţine de hardware design: +
-  * listă de piese +
-  * scheme electrice (se pot lua şi de pe Internet şi din datasheet-uri,​ e.g. http://​www.captain.at/​electronic-atmega16-mmc-schematic.png) +
-  * diagrame de semnal  +
-  * rezultatele simulării +
-</​note>​+
  
 +    *Arduino UNO x1
 +    *Senzor picaturi de ploaie x1
 +    *Servo-motor x2
 +    *Buton x1
 +    *Breadboard x1
 +    *Fire de legatura
 +{{:​pm:​prj2023:​ndrogeanu:​schema_tinkercad_wipers.jpg?​400|}}
 +{{:​pm:​prj2023:​ndrogeanu:​poza_wipers1.jpg?​400|}}
 +{{:​pm:​prj2023:​ndrogeanu:​poza_wipers2.jpg?​400|}}
 +{{:​pm:​prj2023:​ndrogeanu:​poza_wipers3.jpg?​400|}}
 +{{:​pm:​prj2023:​ndrogeanu:​poza_wipers4.jpg?​400|}}
 ===== Software Design ===== ===== Software Design =====
  
  
-<note tip> +Partea software a proiectului am realizat-o in Arduino IDE, iar codul este unul destul ​de straight forward.
-Descrierea codului aplicaţiei (firmware):​ +
-  * mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR) +
-  * librării şi surse 3rd-party (e.gProcyon AVRlib) +
-  * algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi +
-  * (etapa 3) surse şi funcţii implementate +
-</​note>​+
  
 +In functia de setup initializam comunicarea seriala intre placuta Arduino si calculator, atasam cele 2 servomotoare la pinurile digitale 9 si 10, configuram pinul 3 digital ca si input si de asemenea, activam rezistenta interna pull-up, iar in final, pentru a nu avea probleme cand numaram de cate ori a fost apasat butonul, cand se detecteaza o tranzitie de la semnal HIGH la semnal low, se efectueaza o intrerupere si se apeleaza functia countPress(). ​
 +
 +In functia countPress() folosim un debounce pentru a ne asigura ca butonul nu contorizeaza mai multe apasari din greseala. Daca butonul se afla la a 5-a apasare, acesta se reseteaza la 0 si se trece la modul automat, in caz contrat, se aduna 1 la valoarea din counterButton.
 +
 +In loop(), bucla principala de executie a programului se citeste starea butonului si de asemenea valoarea analogica a senzorului de ploaie. Se verifica cu ajutorul counterButton-ului daca manualMode este ON sau OFF. Daca manualMode este OFF, se selecteaza treapta de viteza a stergatoarelor in functie de valoarea lui sensorValue. La o singura apasare a butonul manualMode devine ON. In momentul in care am ajuns in modul manual, se verifica de cate ori a fost apasat butonul si se efectuaza actiuni in functie de valoarea variabilei counterButton. Astfel, la prima apasare se trece in modul manual si de asemenea la treapa 1 de viteza, la a 2-a apasare se face tranzitia catre a 2-a treapta de viteza, similar si la a 3-a apasare catre treapta a 3-a. La a 4-a apasare stergatoarele sunt oprite in mod manual, iar la a 5-a apasare se trece in modul automat.
 +
 +{{:​pm:​prj2023:​ndrogeanu:​carwipersmaximalexandru.zip|}}
 ===== Rezultate Obţinute ===== ===== Rezultate Obţinute =====
  
-<note tip> +O demonstratie a proiectului ​se poate vedea in filmarea ce se afla in zip-ul de mai jos.
-Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării ​proiectului ​vostru. +
-</​note>​+
  
 +{{:​pm:​prj2023:​ndrogeanu:​video_proiect_final.zip|}}
 ===== Concluzii ===== ===== Concluzii =====
 +Mi s-a parut un proiect interesant mai ales ca am putut sa imi aleg tema singur si am reusit sa imbin hobby-urile personale cu informatiile dobandite la laborator.
  
 ===== Download ===== ===== Download =====
pm/prj2023/ndrogeanu/carwipers.1684075610.txt.gz · Last modified: 2023/05/14 17:46 by alexandru.maxim2801
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0