This is an old revision of the document!
Smart DeskBin
Introducere
Prezentarea pe scurt a proiectului:
ce face: este un cos de birou cu deschidere automata si interactiune user-friendly
care este scopul lui: utilizarea atractiva a unui accesoriu de birou
care a fost ideea de la care aţi pornit: pe internet exista varianta unui cos cu deschidere automata implementat cu Arduino, caruia am hotarat sa ii adaug mai multe feature-uri
de ce credeţi că este util pentru alţii şi pentru voi: este un obiect folosit in mod frecvent si caruia i se pot aduce multe imbunatatiri
Descriere generală
In aceasta sectiune voi descrie modul de functionare al DeskBin-ului, alaturi de o schema bloc. In schema voi prezenta interactiunea placutei Arduino cu toate componentele secundare din proiect
Acest DeskBin are drept functionalitate principala deschiderea automata. Acest lucru se realizeaza in felul urmator:
* primul senzor ultra-sonic detecteaza mana aflata la o distanta de 5-20 cm
* acest lucru activeaza servo-motorul care va ridica, actionand printr-un brat de plastic, capacul de la cos
* capacul sta deschis timp de 5s, apoi se inchide
A doua functionalitate consta in raportarea nivelului de umplere. Aceste date sunt preluate de cel de-al doilea senzor ultra-sonic pozitionat in capacul cosului, fiind legat la un led RGB. Astfel, daca DeskBin-ul nu e plin, led-ul RGB va sta aprins pe verde, respectiv daca este plin, va sta aprins pe rosu, dezactivand senzorul de deschidere pana va fi golit.
A treia functionalitate este cea a ecranului LCD. In functie de nivelul de umplere, va afisa emoji-uri cu diferite stari:
smiley - cand nu este plin
satiated - cand este plin
eating - cand se deschide cosul
Diagrama bloc
Hardware Design
Lista de componente
Componenta | Cantitate |
Arduino UNO R3 | 1 |
Servo-motor SG90 | 1 |
Senzor ultra-sonic HC-SR04 | 2 |
Display LCD 2004A IIC | 1 |
Adaptor display PCF8574 | 1 |
Led RGB | 1 |
Fire T-T, M-T | |
Schema circuit
In schema am inclus adaptorul, deoarece incorporat fiind in componenta, am gasit potrivit sa reprezint strict partea ce contribuie la legare.
Software Design
Descrierea codului aplicaţiei (firmware):
mediu de dezvoltare: Arduino IDE 2.1.0
librării şi surse 3rd-party: Servo.h, Wire.h, LiquidCrystal_I2C.h
-
Inainte de toate, am definit:
* macro-uri pentru pinii dedicati
* macro-uri pentru constante (distante)
* variabile globale (array-uri de bytes pentru emoji-uri, variabilele servo si lcd)
Realizarea emoji-urilor a constat in gruparea blocurilor de pixeli, astfel ganditi, ca laolalta sa genereze expresii.
In functia setup() realizez urmatoarele:
initializarea display-ului
crearea tuturor blocurilor necesare emojiurilor
initializarea servo-motorului
initializarea pin-urilor pentru INPUT, respectiv OUTPUT
Rezultate Obţinute
Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.
Concluzii
Download
O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună

.
Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.
Jurnal
Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.
Bibliografie/Resurse
Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.
Export to PDF