This is an old revision of the document!


Smart DeskBin

Introducere

Prezentarea pe scurt a proiectului:

  • ce face: este un cos de birou cu deschidere automata si interactiune user-friendly
  • care este scopul lui: utilizarea atractiva a unui accesoriu de birou
  • care a fost ideea de la care aţi pornit: pe internet exista varianta unui cos cu deschidere automata implementat cu Arduino, caruia am hotarat sa ii adaug mai multe feature-uri
  • de ce credeţi că este util pentru alţii şi pentru voi: este un obiect folosit in mod frecvent si caruia i se pot aduce multe imbunatatiri

Descriere generală

In aceasta sectiune voi descrie modul de functionare al DeskBin-ului, alaturi de o schema bloc. In schema voi prezenta interactiunea placutei Arduino cu toate componentele secundare din proiect

Acest DeskBin are drept functionalitate principala deschiderea automata. Acest lucru se realizeaza in felul urmator: * primul senzor ultra-sonic detecteaza mana aflata la o distanta de 5-20 cm * acest lucru activeaza servo-motorul care va ridica, actionand printr-un brat de plastic, capacul de la cos * capacul sta deschis timp de 5s, apoi se inchide

A doua functionalitate consta in raportarea nivelului de umplere. Aceste date sunt preluate de cel de-al doilea senzor ultra-sonic pozitionat in capacul cosului, fiind legat la un led RGB. Astfel, daca DeskBin-ul nu e plin, led-ul RGB va sta aprins pe verde, respectiv daca este plin, va sta aprins pe rosu, dezactivand senzorul de deschidere pana va fi golit.

A treia functionalitate este cea a ecranului LCD. In functie de nivelul de umplere, va afisa emoji-uri cu diferite stari:

  • smiley - cand nu este plin
  • satiated - cand este plin
  • eating - cand se deschide cosul
Diagrama bloc

Hardware Design

Lista de componente
Componenta Cantitate
Arduino UNO R3 1
Servo-motor SG90 1
Senzor ultra-sonic HC-SR04 2
Display LCD 2004A IIC 1
Adaptor display PCF8574 1
Led RGB 1
Fire T-T, M-T
Schema circuit

In schema am inclus adaptorul, deoarece incorporat fiind in componenta, am gasit potrivit sa reprezint strict partea ce contribuie la legare.

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

Inainte de toate, am definit: * macro-uri pentru pinii dedicati * macro-uri pentru constante (distante) * variabile globale (array-uri de bytes pentru emoji-uri, variabilele servo si lcd)

Realizarea emoji-urilor a constat in gruparea blocurilor de pixeli, astfel ganditi, ca laolalta sa genereze expresii.

In functia setup() realizez urmatoarele:

  • initializarea display-ului
  • crearea tuturor blocurilor necesare emojiurilor
  • initializarea servo-motorului
  • initializarea pin-urilor pentru INPUT, respectiv OUTPUT

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2023/ncaroi/smart-deskbin.1685174403.txt.gz · Last modified: 2023/05/27 11:00 by teodor.sicoe
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0