Sunt implementate două jocuri mici, în care sunt încorporați și senzori, ce vor fi afișate pe un mic ecran.
Jucătorul alege la început ce joc să joace si când să iasă din el. Jucătorul are de ales între un platformer si jocul clasic snake.
Jucătorul va interacționa cu ecranul prin intermediul a mai mulți senzori, a unor butoane, a unui joystick, iar un buzzer va cânta o mică melodie in continuu.
Piese ce sunt folosite:
Conectarea plăcii la TFT LCD se va face cu ajutorul unui convertor de tensiune bidiercțional de la 5V la 3.3V. Schema este următoarea:
Pentru scrierea codului se folosește Arduino IDE, cu biblioteci specializate pentru unii senzori si TFT LCD. Mai precis se folosesc:
Datorită limitărilor bibliotecii grafice, precum și a plăcii arduino uno, modificările se fac local (adică nu se schimbă întreg cadrul pentru următorul 'frame'). Avem o funcție cu timer care, la momentul potrivit, cântă următoarea notă din cântecul ales. Codul pentru cântecul propriu-zis a fost luat de la arduino-songs. Pentru a putea stoca datele despre două jocuri folosim un 'union' cu două variabile de tip 'struct'.
In ciuda faptului că arduino uno este o placă foarte neprietenoasă pentru dezvoltarea de aplicații grafice, datorită resurselor relativ limitate, acest proiect demonstrează că se pot crea in continuare mici joculețe pe ea, care pot aporta la experiența utilizatorului, atât timp cât există un ecran, putând face de asemenea, cu o largă varietate de senzori la dispoziție, lucruri pe care nici cele mai utilizate device-uri de gaming nu o fac la momentul actual, lăsând după părerea mea o ramură nu foarte explorata a jocurilor.
Resurse hardware:
Resurse software: