This is an old revision of the document!


Automated Plant Watering System

Introducere

Sistemul automat de udare a plantelor este un dispozitiv inteligent de irigare conceput pentru a menține nivelurile optime de umiditate a solului pentru plante.

Acest sistem folosește un senzor de umiditate a solului pentru a monitoriza continuu nivelul de umiditate din sol. Când solul se usucă (pe baza nivelului de umiditate prestabilit), sistemul declanșează automat un modul releu care activează o pompă de apă submersibilă. Acest lucru asigură că plantele sunt udate corect și eficient, menținând nivelul optim de umiditate în sol.

Sistemul include, de asemenea, un modul LCD care oferă informații în timp real despre starea sistemului („Pompa activată/dezactivată”) și nivelul actual de umiditate a solului.

Descriere generală

Sistemul automat de udare a plantelor constă din componente hardware și software care lucrează împreună pentru a monitoriza nivelul de umiditate a solului și pentru a automatiza udarea plantelor pe baza citirilor de la senzorul de umiditate.

Placa Arduino, colectează date de la senzorul de umiditate a solului. Aceste date sunt apoi procesate și dacă nivelul de umiditate a solului scade sub pragul prestabilit „uscat”, Arduino trimite un semnal către modulul releu de 5V pentru a activa pompa de apă. În schimb, dacă nivelul de umiditate a solului crește peste pragul „umed”, pompa este dezactivată.

Simultan, Arduino actualizează afișajul LCD cu nivelul actual de umiditate a solului și starea pompei de apă. Acest ciclu se repetă într-o buclă, permițând udarea automată a plantelor în timp real, pe baza condițiilor reale de umiditate a solului.

Hardware Design

Componente utilizate:

-Arduino Uno R3

-Senzor de umiditate a solului

-16×2 LCD Display

-5V Relay Module

-Pompa apa submerisibila

-Breadboard

-Jumper Wires

Schema bloc:

[img]https://i.imgur.com/A0UEuPn.png[/img]

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2023/ibradu/wateringsystem.1684442465.txt.gz · Last modified: 2023/05/18 23:41 by stefan.petrescu0208
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0