This is an old revision of the document!
Proiectul este inspirat dintr-un joc numit The Legend of Zelda: Breath of the Wild, si incearca sa imite un Guardian stationar. Proiectul in sine este practic un robot alcatuit din doua parti, corpul si capul.
Cea mai complexa componenta este capul, care se roteste orizontal, in jurul axei Oy, si urmareste orice obiect suficient de apropiat, cu ajutorul unor senzori de distanta. Dupa un anumit timp in care obiectul ramane in raza de actiune a robotului, acesta va arunca o bila in directia generala a tintei. Din motive de siguranta, s-a renuntat la ideea care includea un laser. De asemenea, se vor folosi LEDuri si un buzzer pentru a evidentia diversele stari ale robotului.
La nivel logic, robotul functioneaza pe baza unui automat finit de stari. Starile robotului sunt: Idle, Wake Up, Follow, Attack, Survey. Fiecare este explicata in sectiunea de Software Design, alaturi de o reprezentare grafica a automatului.
La nivel fizic, robotul este alcatuit din 2 parti: corpul si capul. Corpul va contine un singur Motor servo 360 care va misca orizontal intreg capul. Motorul este tinut in loc cu ajutorul unui suport.
Capul are mai multe functionalitati. Prima este cea de detectie si urmarire a obiectelor apropiate. Trei senzori ultrasonici HC-SR04 vor fi amplasati in jurul “ochiului”, astfel:
Partea complicata este lansatorul de bile. Acesta va fi amplasat fie direct pe cap, fie in interiorul lui (si va arunca bilele prin ochi). Acesta este format din 2 servomotoare apropiate, care invart niste roti. Bilele care ating cele doua roti, aflate intr-o rotatie continua, vor fi lansate in fata. Bilele vor fi tinute (probabil) intr-un suport de carton, vor circula printr-un tub tot de carton, pana la roti, moment in care vor fi aruncate. Pentru a controla fluxul bilelor, voi folosi un servomotor care va “deschide” si “inchide” tubul, pentru a permite urmatoarei bile sa fie lansata.
O schema bloc initiala se poate gasi in figura urmatoare:
Lista componente:
Arduino.
Pe partea de software, robotul functioneaza pe baza unui automat finit de stari. Starile sunt reprezentate grafic in figura de mai jos, si explicate in continuare:
Coming soon..
Coming soon..
Coming soon..
05 mai 2023 - terminat documentatie v1.0
04 mai 2023 - Creare pagina wiki